Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Carola Lindekrans - 19 augusti 2010 08:39

Jag har som vana att kolla ut genom fönstret när jag vaknat på morgonen för att checka av att alla hästar är på plats och ser ut att må bra!

Något förvånad kunde jag konstatera att det hade kommit tillökning i en av hagarna!

  


Hm, vi har ju inga kor?

Gulle och Nellie tyckte det var lite roligt i alla fall! Dom försökte gå fram men kossorna (kvigor faktiskt) tyckte inte det var lika kul!

  


Fegisar   


  


Härligt att ringa grannarna vid kvart över sex å berätta att det finns lite å göra hos oss!

Här kom hjälpen i alla fall!


  


Dom skötte sig bra. Inga fler hål i staketen   


  


Dom gick fint ut genom grinden och vidare hem till sig!


  


Däremot hade vi ett lite mer planerat besök igår. Ice har ju en personlig groomer som heter Moni   . Eftersom Ice ska med till Estland och hennes päls inte putsats till sen i september förra året, kunde det vara på sin plats med lite finlir!

Vi, läs Moni, började med luggen! Något lång kan man säga!

    


Flera centimeter nedanför nosen!


Tassar och lite putsning här och där!



    


Man ska ju inte klippa Pon, eller rättare sagt kanske, man behöver inte klippa Pon, men det är fint när dom ser "städade" ut i ringen tycker jag!

Ett riktigt pälsmonster, min Ice och en raring förstås   


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards