Alla inlägg under september 2014

Av Carola Lindekrans - 19 september 2014 18:24

Idag är valparna 1 vecka och alla mår bra. I tisdags när vi vägde dom hade alla gått upp runt 100 gram på de senaste två dygnen. Anders tar hand om dom nu när vi är på resa. Resan till Polen för att hämta kennelns nya tillskott Greta Garbo Dziechcinek startade på onsdagskvällen vid 23-tiden. Första stoppet blev Värnamo vid 04.30 för att plocka upp Annette. Vidare ner till Helsingborg och in i Danmark för att sedan göra första övernattningen i Tyskland. På en fin rastplats åt vi lite matsäck. Annettes gps fintade oss rejält när vi skulle till hotellet och efter 30 minuter när gps-rösten meddelade: " Om 150 meter, ta fågelvägen" ??? Då insåg vi att vi var "lost".

Gps:en spelade oss ytterligare en spratt och meddelade att vi nått destinationen.

Detta skulle vara vårt hotell ??? Gps:en fick tänka om så till slut var vi på plats.

Fyrstjärnigt, inte illa. Imorgon åker vi till Beata och kennel Dziechcinek och hämtar prinsessan. Ett litet halsband har vi köpt

Av Carola Lindekrans - 13 september 2014 16:59

Faye var beräknad att få sina valpar imorgon men redan igår morse märkte Linda att nåt var på gång. Hon hade ett jobb-pass kvar innan semestern så jag åkte dit till 14.00 ifall det skulle komma några småttingar.

Ja det gjorde det också. När klockan var 16.39 kom den första och redan efter 30 minuter kom nästa.

1 hane och sen en tik. De nästkommande 3 kom med knappt en timmes mellanrum och var ute vid 19.50 Sen blev det lugnt ett tag. Det gick ändå att se på Faye att hon inte var riktigt klar och mycket riktigt så kom den sista 22.10 Då hade Linda hunnit hem från jobbet och kunde vara med.

Allt gick bra och alla kom igång med diandet direkt. Faye var lugn och duktig.


Hemma hos Linda finns just nu ganska många kattungar och de fyra som är 9 veckor är ju "överallt och ingenstans".

Medan jag och Lovi, som kommit efter andra valpen, satt vid valplådan for kattungarna omkring som vildar i köket.

Pang så låg servetthållaren på golvet och den här oskyldiga synen mötte mig när jag kollade vad som hänt   


 


Som tur är sover de ibland och med ganskla skön stil också


 

Här med mamman också.


Efter det att alla valpar fötts var det rengöring av valplådan och Faye, så småttingarna fick ligga i en korg medans.


 

Tänk vad fort dom blir blanka och fina   


Vi hade redan klart för oss vad kullen skulle ha för tema på namnen. Jag ville döpa en av Ice kullar till glassar eftersom jag tyckte det passade med hennes namn men hon fick ju bara en kull och den döptes till annat.

Hursomhelst namngav vi dem snabbt vilket gör det lättare när man pratar om dom.


Sen får man vara medveten om att allt kan hända med så små valpar, men det känns ändå bra att dom har namn.

Namnen är aktuella på GB-listan just nu, förutom Joker som är en glass från 90-talet.


 

Här har vi just Joker, som kom ut först, intagande sin första måltid   


När allt var klart och lugnet lagt sig sov jag bredvid valplådan för att Faye inte skulle känna sig ensam.

Hade redan glömt hur dessa små varelser knorrar och låter mest hela tiden och det blev mest slummer. Vid 04.15 väckte Faye mig och ville gå ut. Efter det sen blev det knäpptyst och vi sov till efter 08.


Lite pyssel på förmiddan med fotografering å så åkte jag hem.


Hundarna snusade och luktade på kläderna och tyckte de var intressanta när jag kom hem.


Skulle ha tävlat i rallylydnad idag men kände redan igår att fokuset låg nån annanstans.

Tog hundarna på en promenad istället och lurade med Pontus också.


Vädret var härligt och vi varierade oss med trottoarer, gångvägar och skog!



Tillräckligt bred trottoar, så gänget kan gå i bredd



Drickapaus i Lommarsjön 


   


När jag var på Granngården senast köpte jag lite fina rosetter till Ice. Dom är nog till för hästar och gummisnoddarna sliter säkert på luggen, men har man sån lugg som Ice kan det kanske t.o.m vara bra   



 


Lila vart det.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards