Alla inlägg under februari 2010

Av Carola Lindekrans - 28 februari 2010 11:49

De senaste dagarnas plusgrader gör ju i alla fall att man inte fryser så mycket, men det envisas med att snöa en del ändå. Igår var jag ute på en liten ridtur i den tunga blöta snön och Nellie tappade ett benskydd  . Jag upptäckte inte det förrän vi var nästan hemma och lät det vara.

Idag på fm bestämde jag mig för att gå ut och leta. Puh det var jobbigt! Smartast hade väl varit att tagit hästen, men motion har ju aldrig skadat tänkte jag och hundarna behöver ju sitt!

Till en början var det plogat och fint.

 


Men efter en stund blev det lite besvärligare att gå.



Som tur var fanns det lite spår att gå i, men jobbigt var det!

Efter att ha gått, i mitt tycke jättelångt i den tunga snön fann vi äntligen benskyddet   




Då var det bara att vända och traska hem igen!

Promenaden tog nog gott och väl 60 minuter om inte mer.


Man ska ju inte fota hundar uppifrån, för dom ser ju lite roliga ut då, men ibland blir det faktiskt bra ändå, som denna bild på den alltid så glada och positiva Bubblan!

            


Nu väntar några dagars arbete innan resan startar till Helsingfors!   

Av Carola Lindekrans - 22 februari 2010 10:00

Kollegorna på jobbet börjar droppa in nu vid tio-tiden? Bilar som inte gick igång, tunnelbanor som inte funkar och en del andra problem!

Själv chockade jag hästarna vid halv sex, genom att kasta ut dom i kylan    .

Jag fyllde upp och dubblade hösilaget så nu håller dom nog  på till 12 med att äta upp det och på eftermiddan skulle det ju bli "varmt" bara -14.

Tog bilen och gled till jobbet på mycket fint plogade vägar och före värsta rusningen!

Misstänkte redan igår att Ice faktiskt verkligen var på gång att börja löpa och kunde bekräfta imorse att så är fallet!  Dags för en tripp till Finland då i slutet av nästa vecka  



Av Carola Lindekrans - 21 februari 2010 22:15

...om denna snö!

Ja vi är väl lite så, men vi är ju inte heller vana vid så här mycket snö och kyla!

Man försöker göra alla vanliga saker men det är inte alltid så lätt när det är mycket snö. Skotta fram bilen gör man ju inte varje dag precis! Linda och Amanda red runt åkern idag på Ini och Nadja. På vissa ställen tog deras fötter i snön! Snön gick upp till bogarna på hästarna och då är det två stora hästar! Suck! Åkerrundan kan vi nog glömma på ett tag!

Kan man inte leka ute hela dagarna kan man alltid ha dragkamp om en liten plastkorv i ett snöre   

Det tyckte i alla fall Ice och Bubblan.


Måste ändå visa lite bilder hemifrån oss!


  

Vart har staketet tagit vägen?


  

Nu är nästan badkaren helt borta!


  

Färdiggjorda höpåsar!


  

Stalldörren går i alla fall att öppna!


  

Å hästarna kom ut till slut! Pim närmast, Ini och Nadja


  

Inte mycket aktiviteter på denna altan, trots att piltavlan hänger kvar!     

Av Carola Lindekrans - 19 februari 2010 12:00

Åh hundarna håller sig rena och fina, det är bra. Ice och Bubblan kan dock komma in och göra leriga fotspår på golvet?? Inte bra!

Jag har kommit på vad dom pysslar med! Dom pyser in under altan och gräver och grufsar runt. Jag har bestämt mig för att sätta kompostgaller runt hela så fort man kan ta sig fram i alla snö. Cindy gillar också att vara därunder. Jag misstänker att katten använder samma ställe som toalett, Hu!

Hampus har dock blivit något bekväm med åren och är inte så jättepigg på att vara ute i snön, så han har fått en kattlåda. Efter 13år som inbiten utekatt tycker han detta är toppen! Hundarna har stenkoll när det krafsar i lådan men tji fick dom för dom kommer inte in i badrummet. Cindy däremot är ju mindre än katten och svår att stänga ute, men peppar peppar hon är inte så intresserad av lådan!

  


Cindy med sin lilla fina rosa rosett!

  

Shaking Cindy


Jag försöker träna trots all snö och kyla. Motivationen är väl inte på topp när termometern visar -15 och det blåser. Imorse visade den dock "bara" -9,7   

Bubblan har börjat med en del små hyss! Särskilt när vi ska gå ut och när vi är ute. Hon har fått för sig att hon ska bestämma allt, vara överallt och kontrollera alla! En mycket knepig uppgift och mycket att hålla reda på i hennes värld. Dessutom har jag en del synpunkter på detta, så hon får lite trubbel!

Bubblan är ju världens raraste och gulligaste hund och det finns ju inte nåt ont in henne, men hon är väldigt aktiv, pockar på uppmärksamhet och vill synas mest och hela tiden.

Därför står numera passivitetsträning på schemat i högre grad än tidigare  

Inomhusträningen har i alla fall gjort att hon numera tar apportbocken i munnen utan problem.

  

Här är hon dock utan apportbock!


Som lite avrundning kan jag meddela att något löp har vi inte sett till än!




Av Carola Lindekrans - 7 februari 2010 21:45

Ja tiden går fort...när man har roligt. I fredags sken solen hela dagen och det är ju typiskt när man måste vara inne   och på lördan var det mulet. Ett par minus i alla fall så man vågade sig ut med hundarna i snön.

Vart tog min plogade väg runt åkern vägen? Puh, riktigt jobbigt att gå runt måste jag säga! Här kommer i alla fall de utlovade bilderna på Märta och Yoshi på besök.

Hoppsan, det var kanske lite mer snö än vad Yoshi trodde!

  

Nå, kommer ni?

 

Ja, jag kommer

     

Yoshi och Märta!

Ja runt kom vi, men inga fler turer runt åkern till fots denna helg!

En runda i Norrtälje blev det och en ridtur lite senare på em gjorde att jag kände mig ovanligt sportig denna dag  

I morse kom kam och sax fram och Märta blev friserad. Med hennes något dåliga pälskvalité med mycket underull och dessutom under utväxt kändes det som ett bra alternativ för henne. Lite kyligt men hon har ett varmt täcke att tillgå, så det funkar ändå.

Mitt på dagen tittade solen fram så jag tog med mig kameran på promenaden! Det är så härligt att kunna promenera i dagsljus!

Tog ett par bilder på Bubblan och Ice i en snödriva med utsikt över Norrtälje.

Ice

     

Tjejer i snödriva!



Av Carola Lindekrans - 5 februari 2010 08:00

Diesels TgAA-test var negativt, precis som det skulle vara   Det känns jättebra!

Nu kan vi bara vänta. Det är nog löp på gång för lilla Cindy också. Det känns lite i luften och jag tror det är på gång. Om hon börjar löpa kommer säkert Ice igång också, men Ice brukar vara hyfsat punktlig så det kommer nog inom ett par veckor i alla fall skulle jag tro!


Snö...Snö...Snö.... någonting som vi pratar mycket om just nu...Åh inte har det kommit lite heller. Igår var jag tvungen att gå ut i yrvädret och ta några kort! Tyvärr ser man inte så bra på korten att det vräker ner...., bara att det har vräkt ner!

Bubblan pulsar fram!


    

Sitter jag fint nu? Bubblan ser väldigt allvarlig ut!

  

Ice

 

Ini undrar nog vad vi gör! De streck bakom henne på bilden man ser (vågräta) är två badkar!  Snacka om mycket snö i hagen   Tur att hästarna inte är så rymningbenägna, eftersom staketet börjar bli rätt lågt!

 

Mina brudar! 

 

Oj, vad mycket snö, nu börjar det bli tungt att gå! Cindy i snön 


 Cindy är glad att Ice plöjer väg för henne skulle man kunna gissa! 


Ha ha mina fötter e borta!


Jag hoppas det blir lite kallare igen eftersom det fastnar så mycket snö i pälsen! I helgen kommer nämligen Yoshi och Märta och ska bo hos oss och att spola 5! snöbollshundar är ändå bra mycket jobbigare än 3!

Ska se om det kan bli lite bilder!  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards