Alla inlägg under december 2010

Av Carola Lindekrans - 31 december 2010 15:30

Och idag sken solen så fint! Det är knappt den orkar över träden! Passade på att trava ut i snön för att ta lite bilder. En sån där typisk dag man önskar man har en lite finare kamera, men det får bli en annan gång. Skriver upp det på önskelistan till mig själv   


Det är ändå roligt att knäppa när hundarna skuttar i snön.


  


Här kommer Bubblan i full rulle och nedan kommer Ice.


  


Dan innan jul fixade jag ett julkort, som såg ut så här:


    

Dom ser ju inte så muntra ut precis   

Ice på en egen bild.

  

Hon klär i tomteluva tycker jag!

I mellandagarna åkte vi på vinterkräksjukan   

När vi låg däckade här allihopa passade Ini på att få kolik och förstoppning! Distriktsveterinären fick komma och det var bara att gå ut och promenera fram och tillbaka längs vägen här, oavsett hur man mådde!

Lovi hade hög feber uppepå magsjukan så hon slapp men jag och Linda turades om att vandra. Det var inte kul kan jag lova   Typiskt fel dag att bli sjuk på!

Nu har hon återhämtat sig och imorgon ska hon få gå med sina kompisar igen. De senaste dagarna har hon gått på lite svält och bara bara fått äta torrt hö och därför gått i egen hage. Här försöker hon gräva fram lite gräs under all snö!

  

Här kommer lite fler snöbilder!

  

Det är mysigt att rida runt åkern, men gå är ingen höjdare!

  

Cindy har lite väl korta ben för att hänga med här så hon fick vara med Lovi i stallet och "hjälpa" till.

    

Ice och Bubblan på vägen.

  

Senare ikväll ska Bubblan få sin 3-års tårta som helt glömdes bort i onsdags, då vi var sjuka! Förresten så fick inte Ice någon heller när hon fyllde för 7 månader sen så dom får kanske varsin  

Av Carola Lindekrans - 22 december 2010 11:01

Det är så mycket svårare att få ändan ur vagnen och träna när snön vräker ner och temperaturen växlar mellan några minusgrader och -20. Min plan att föra träningsbok har inte kommit längre än att sidorna är kopierade och ligger och väntar på att bli ifyllda. På nåt sätt blir det alltid så hysterisk runt jul! Ha ha inte nån nyhet direkt! Jag har t.ex inte köpt en enda julklapp än. Tur att man inte ska köpa så många  

I måndags hängde jag med Linda, Emma och Elin på en ridtur och fick lov att låna Pim av Lovi.



Ini och Fandango tyckte att det skulle ätas från träden vilket gjorde att dom fick rätt mycket snö på sig   

    


En liten besökare tyckte att det var smaskens på dyngvagnen   


  


Elins lilla Jack Russelvalp Lilo

En härligt len och snöig Ini-nos nedan.


  



Jag och Pim


  




Av Carola Lindekrans - 20 december 2010 10:15

Hela förra veckan gick åt till att rodda fram grejer till Pon-montern på mässan. Det skulle fixas tyg och matta, bilder skulle framkallas och bli till tavlor, och sen skulle det smyckas med lite andra smågrejer. Ja och sen skulle man ju jobba också   På fredagen kånkade jag i alla fall in allting på mässan och mötte Örjan och Attin, och byggandet kunde börja. 


  


Jag och Attin och en tämligen ofärdig monter!


  


Efter ett tag började den ta form i alla fall.


  



  


Ganska snygg vart den   Nu fattades bara hundar och personal.....åh lite till...


  


Mina söta tjejer fick vara monterhundar. Ice fick låna en rosa rosett av Cindy och såg riktigt tjejig ut.


  


En monterpersonal


  


Bubblan vilar lite

Det blev två långa dagar som var skoj.

Dags att plocka ner!

  


Lovi och hennes kompis Ellen passade Ice och Bubblan medan vi rev montern.


  


Härligt men intensivt kan man säga!


Av Carola Lindekrans - 10 december 2010 10:32

Igår hade vi ett födelsedagsbarn   

Det var Cindy som vi firade. Hon fyllde 2år!

Av sin matte fick hon en liten present   


  


Ser nästan ut som en cigarr   

Tydligen var den god eftersom Cindy gömde sig i tvättstugan för att undvika att bli av med den. Det var några avundsjuka Pon som hade tankar på att stoppa denna mumsiga "cigarr" i sin egen mun!


  


Lovi hade givetvis fixat en tårta också!  


  


Spännande!


  


När får man börja?


  


Jag börjar med skinkan!


  


Sen blir det leverpastejen......


  


Efter detta var hon mätt även imorse när frukosten serverades! Dock fanns det 2 hungriga tjejer som kunde äta för henne också, om dom hade fått  

Av Carola Lindekrans - 6 december 2010 06:45

Jag är lite omtumlad! Hur tänkte jag innan?

Ja, så kan det nog vara när man varit på kurs i två dagar. Jag har varit på Häverö Brukshundsklubb både lördag och söndag och lyssnat på Niina Svartberg och hennes tävlingspsykologi.

Ta med hunden sa man? Eh, tänkte jag. Varför då? Men det förstod jag sen, då vi faktiskt gjorde praktiska övningar i ämnet. 

Jag tog med mig Bubblan och det blev bra. På lördan hade vi bara (som tur var) en övning utomhus och det blåste, snöade och var 11 minus!  Ämnet var koncentration. Jag har nog aldrig tyckt att jag inte kan koncentrera mig, för det kan jag, eller? ...... kanske, kanske inte! 

Det var i alla fall meningen i den övningen att vi skulle utföra moment med oförutsedda händelser och störningar. Vi fick inte själva välja moment utan det kom som en överraskning precis innan man skulle utföra det. Givetvis hade man fått meddela hur långt man kommit i sin "karriär".

Jag verkligen tänkte på att stanna i min "egen bubbla" och inte påverkas av det som hände runt omkring mig. Allt för att vara bussig mot mig själv men framför allt för att vara bussig mot hunden! Det gick ganska bra!

Det var också väldigt kul att se på de andra   

På söndan hade vi hela 3 praktiska övningar och det mesta handlade om rutiner.

Det var grupparbeten och en i min grupp tog några bilder på mig och Bubblan.


 

  

  


  


Här kommer en bild på "gänget" när vi skulle samla ihop oss efter arbetena ute.


  


Min lilla summering av helgen blir nog att det jag upplevt som nervositet inför en tävling kan vara ett minne blott om jag bara tränar på rätt sätt. Lite pirrigt kan det få vara, men bara lite   

I helgen har jag lärt mig att jobba med sjävförtroende, koncentration och rutiner, samt att sätta upp rimliga och hållbara mål för mig själv!

Nu kan det bara bli bättre! Yeah!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards