Alla inlägg under november 2012

Av Carola Lindekrans - 12 november 2012 20:38

Om helgen har varit lugn så höll måndagen på att sluta i rena förskräckelsen   

Men vi tar en sak i taget! Här hos oss har det som sagt varit en lugn och behaglig helg! I lördags gick Lena och jag en långpromenad med hundarna och det är så roligt att mina fodervärdar och foderhundar (nästan alla) bor så nära så man kan träffa dom ofta. Sheba och Giggs lekte en del och det här trista regniga vädret gör ju att en dusch för hundarna efter promenaden är mer en vana än bara ibland nuförtiden.

Efter promenaden avslutade vi eftermiddan med en ridtur också och Lena fick prova stora härliga Whitney!


Igår var Kicki i Svedala och ställde ut söta Sally! Hon blev BIR och fick sitt första cert. Åh vad roligt! Första certet på en Lovlipon hund också, roligt!

Grattis till dom!

 


Kicki och Sally!


"Snodde" lite bilder på Kickis blogg också på Sally


 


Full fart    


 


Idag när jag kom hem från jobbet gick jag ner till stallet för att mocka och fixa, och ta in hästarna. Hade planerat hela kvällen också, med alla möjliga aktiviteter, men nu är jag helt slut!

När jag skulle ta in hästarna så fick Ini ett sånt där ryck som bara hon kan få och smet! Hon fick med sig Bosse, men jag lyckades hejda de andra 3 som tur var!

Ibland tar hon en liten runda runt gården och springer sedan in i stallet, men icke idag! Järnet upp på vägen, förbi grannens stall och ridbana och ut på landsvägen   

Kastade mig in och "ryckte" med mig Lovi som softade i soffan och iväg med bilen. Min snälla granne Anna hängde också med och när hon ringde polisen meddelade som att, jo, det sprang två hästar på landsvägen på väg mot Bergshamra-hållet! Detta var vid fem-tiden och då är det ganska mycket trafik där då folk är på väg hem från jobbet!

Efter några kilometer såg vi att det var kö? Förstod att där kön började skulle vi nog hitta våra hästar. Ställde ifrån oss bilen och började trava iväg bredvid kön. Lite nervigt! Tänk om nån var påkörd!

Väl framme stod det en skara människor, lite blinkande bilar, en polisbil och.....våra hästar. Jag vet inte hur dom hade fångat dom, för dom hade inga grimmor, men de vänliga människorna hade gjort grimmor av rep och hästarna var helcoola och lugna. Med andan i halsen var det bara att sätta på grimmorna vi haft med oss och börja promenera tillbaka. Tippar väl att det var ca 4-5km! Rask promenad kan man säga! Polisbilen åkte sakta bakom med varningsblinkers hela vägen så att vi inte skulle bli påkörda! Efter en bit kom Linda och avlöste Lovi och väl hemma såg båda hästarna ut att må bra! Alla skor och alla broddar satt kvar men jag tippar på att det kanske kan vara lite svullna i benen imorgon. Det är ju trots allt rätt hårt att galoppera som vettvillingar på asfalt!

Puh, nu är man helt slut, men glad för det lyckliga slutet!

Tur man är så hurtig Ha ha och tack till bästa grannen Anna som hjälpte oss!

Av Carola Lindekrans - 2 november 2012 17:30

Skönt att vara ledig så man kan utnyttja dagsljuset. Så mycket roligare att vara i stallet eller promenera med hundarna när det är ljust ute. 

Fabbe och Faye kom förbi så vi gick en promenad.



Pon-rumpor



En jättepadda som vi såg!



Giggs med sitt lilla spänne   



Giggs



Linslusen Ice   



Ett inte så bra gruppfoto. Schysst lutning på lillgrabben     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards