Alla inlägg under april 2015

Av Carola Lindekrans - 4 april 2015 11:42

Har inte bloggat på ett tag och givetvis har det hänt massor sen senast.

I november flyttade alla "glassar" ur kullen mellan Faye och Diezel. Alla fick bra hem. Lilla Valle som flyttade till Ulrika är väldigt utställnings och avelsintresserad så Valle blev dock omplacerad då hans ena testikel inte riktigt ville hålla sig på plats. Han bor nu här i Norrtälje och har det toppen och Ulrika får vänta på en ny och vi hoppas på bättre tur denna gång.


I december kom jag också överens med Hanne som köpte Marwin, (Lovlipon Kapitän) att vi skulle försöka omplacera även honom då hon kände att tiden med stor familj och två hundar inte räckte till och att han inte riktigt hanns med.
Han flyttade hit till oss i mitten av december och jag avvaktade med att "lägga ut" om omplacering. Nu har han anpassat sig bra i vår flock och fungerar bra med Giggs trots den något tighta åldersskillnaden, så han får stanna. Jag hoppas det håller i sig och att han nöjer sig att vara lägst i rang. Vi har dessuton ytterligare en hane här på dagtid, sheltien Blitz, som är jämngammal med Marwin, men som sagt, än har det inte varit något problem och Blitz och Marwin älskar att fara runt på tomten som galningar. Ensamma delar vi upp ungtupparna med Ice och Giggs som håller god ordning på dem.


 

En bild från februari    


   

Lite suddig, men det här ögat påminner mycket om mamma Faye. Resten påminner mycket om pappa Sonic!


   

Med kompisen Blitz

I december begav vi oss också till Stora Stockholm och prövade lyckan.


Sonic blev BIR och Ice BIM


Lovlipon Rekord kammade hem Svenska juniortiteln SE JV - 14.


Nu så här 2015 har vi parat Faye, men hon gick tyvärr tom.
Vi har också parat Sheba och Sonic och ultraljudet visar på valpar. De är beräknade i maj.


Giggs och jag har gått en trick-kurs med inriktning Freestyle och den var jätterolig. Linda gick med Greta.

Kursen var inte bara rolig utan också inspirerande på många sätt. Dels att man faktiskt kan lära hunden såå mycket, men också kursledarens positiva och mycket lärorika sätt att förmedla allt detta! 

Har fått en helt annan syn på min träning och inser att mycket man gjort varit lite galet, eller ja, det finns effektivare sätt att nå målen   


Våren ser lovande ut känns det som.
Rallyträning med Ice och Giggs. Vill så gärna ha Mästarklassdiplomet på Ice i år.

Giggs går upp i fortsättning.Vi ska också slipa mer på slalom och "gungan" så vi kan starta i agility också.

Freestylen får vänta lite.

Med Marwin tar jag det lugnt i vår. Har börjat träning med inriktning lydnad och gör det ihop med Linda - Greta, Mimmi - Tassa i en privat liten träningsgrupp med handledare. Jätteskoj. 
Marwin ska också få lära sig spåra, vilket Ice och Giggs kommer att gilla, då de får hänga på!


Imorgon åker vi till Kista hundmässa och hoppas på ytterligare Svenska Vinnare-titlar.

Det här kommer att vara Ice sista utställning som "icke-veteran" även fast jag vet att jag kan anmäla henne i championklass om jag vill, men ser ändå en "veteran-tid" framåt som lockande!

 

Mitt lilla gäng   



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards