Alla inlägg under november 2011

Av Carola Lindekrans - 20 november 2011 15:03

Å förra veckan på fredagen, den 11 november, fyllde Ice valpar 7 månader! Jag fick några bilder från Bounty, och dom kommer här.


 



 



 



 



 

Lovlipon Voyager   


Svårt att förstå hur stora dom blivit, eller kanske mer svårt att förstå hur pyttesmå valparna var när dom föddes. Den här killen vägde inte ens 200 gram.


I tisdags begav jag mig iväg till Helsingfors med jobbet, så jag passade på att ta tillfället i akt att träffa Nemi.
Vi bestämde att vi skulle träffas hemma hos Majka. Maiju hämtade mig när jag "jobbat" färdigt och vi begav oss iväg mot Majka. Nemi´s matte och husse kom strax efter oss, och även då lilla Nemi. 




Vi tog en liten gruppbild. Med på bilden är Moppi (bakom grinden), jag, Maiju, Diesel, Vesa, Suvi och Nemi.


Hade glömt kameran och tog några bilder med mobilen.






 



 


Det blev en riktigt smarrig middag och det var jätteroligt att få träffa Suvi och Vesa, eftersom det är hos dom Nemi bor. Efter middag och fika "körde"  , Suvi en liten uppvisning med allt hon lärt Nemi  


Duktiga var dom och deras kontakt visade tydligt att detta är mattes hund!


På torsdagen firade en liten farbror sin 9 års-dag med märgben framför brasan (tror jag det var). Lilla söta Yoshi fyllde år!


 


Men som Linda säger, man ser sällan att den här farbrorn är 9 år utom möjligen när han borrar ner sig i soffan och myser och inte vill gå upp!


För mig bjöd torsdagen på mycket promenerande på ridbanan med Pim som fått kolik  

Hon har aldrig haft kolik sen vi fick henne, men det är förstås jobbigt när det händer. Fick tag i veterinären ganska fort så hon fick kramplösande sprutor. Lovi tog över vandrandet när hon kom hem från bion hon varit på och på fredagen hade hon repat sig 


Igår var det dags för sista rallylydnadstävlingen för i år så Linda, jag och Lovi åkte till Nacka på eftermiddan.

Det var inte riktigt vår dag, i alla fall inte Lindas och min! Ingen av oss fick godkänt och vad jag höll på med? Ja det kan man undra. Hela protokollet, eller nja, på flera ställen stod det förarfel!! och på ett ställe svängde jag åt fel håll    . Hur kan man vara så klantig?

Tyvärr blev det lite mycket minuspoäng så jag fick bara 65 poäng! Lovi däremot gjorde sitt bästa resultat någonsin på officiell tävling. Hon klämde till med 86 poäng! Duktiga Lovi och Cindy!


Idag har vi inte gjort något direkt. Lovi och jag skulle gå ner till sjön en sväng, men när vi kom ut en bit på åkern satte Ice nosen i backen och snokade upp en ställe där man tidigare på dan skjutit två rådjur (tror jag). Hon klampade runt i blodet och hittade inälvorna, blääää.

När vi vandrade vidare så cirkulerade det en rovfågel ovanför oss, som kanske  var ute efter inälvorna, men vi hade tappat lusten att gå vidare. Den såg så stor ut och vi inbillade oss att den skulle ta Cindy, så vi vände hemåt.

Tog några bilder på tomten istället!


 


Ice med melonbollen (FD)


 


Lite blöt å "äcklig"


 


Hoppsan, is på vattnet!


 


Cindy vid dammen


 


Tjejer poserar


 


Ice igen!

Av Carola Lindekrans - 12 november 2011 16:38

Idag har Lovi och jag varit i Uppsala på Uppsala Cockerklubb och tävlat inofficiellt i Rallylydnad. Det var jätteroligt att se Lovi väldigt mycket mindre nervös, nu när det var inofficiellt och hon faktiskt tagit Rallylydnadsdiplom Nybörjare.

Ändå gick det inte jättebra på alla moment. Cindy var så glad så att hon på ett moment tog ett eget beslut av bara farten och gjorde en fel ingång på sitt framför, gå in på vänster sida. Hon skuttade glatt runt Lovi bakom ryggen som hon gjort på skylten några moment tidigare. 10 minus förstås. 10 minus på två andra moment som hon verkligen inte vill och som Lovi vet är en utmaning för denna lilla sprallis! Uppepå det ytterligare 10 minus genererade 60 poäng. 

Domaren (Katarina Strömberg) skulle dock utse "Domarens favorit" och valde Lovi och Cindy med motiveringen: Ett fartfyllt, glatt ekipage med superbra kontakt, även om det inte räckte fullt ut idag   




En lite ljushållare i ett fint paket blev det.


Skönt att hinna med en träningstävling så här veckan innan den officiella som är nästa vecka. Denna var dessutom i ridhus och det är nästa också. Ice har i och för sig varit en del i ridhus, både på hästträningar och när vi flitigt tränade agility för en tid sen.


Hon skötte sig bra och det finns lite att småslipa på till nästa helg, men vi lyckades i alla fall få ihop 87 poäng och knep en tredjeplats  




Vi hade ingen kamera med oss så den här bilden tog jag på altanen i det disiga vädret.

Bilden gör inte skägget nån rättvisa, för visst är Ice lite brun i skägget, men inte riktigt så där mycket  


Kallt och ruggigt var det, men roligt förstås.


Förra helgen, eller faktiskt redan på torsdagen förra veckan begav sig Linda och jag ut på en liten resa.

Första stoppet blev hos Sally, Vera och Brandy.

Mycket prat och fika och gosande med hundarna blev det och på fredagen "lånade" vi med oss Vera och for vidare mot Skällinge och en stilig herre som Vera skulle få träffa  




Mycket trevliga och rara Gordon.


 


Så kul när man ska arrangera bilder, men visst är dom söta ihop i halmen!


   


Puss på dig  


Jag känner mig lyckligt lottad som får låna söta Vera av Sally för en valpkull!

Helgen flöt på och eftersom kärlek uppstod mellan dessa två hoppas vi på lite valpar till det nya året.

Härlig helg som sagt och på söndagen kunde vi nöjda och glada bege oss norrut. Första stoppet hos Sally förstås för att lämna Vera hos sin egen flock och sen vidare hemåt.

Skoj att vara hos Kattis och hennes familj också! Det blir mycket PON-snack, ja hundsnack överhuvudtaget, god mat och trevliga stunder med alla djur och människor!


Lite bilder tog jag på Vera!

Två kommer här.


 




 

    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards