Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Carola Lindekrans - 1 juni 2011 22:40

Jaha ja, jag går ju här och funderar på alla farväl jag ska ta när valparna flyttar! Det kommer bli tomt förstås, men som tur är flyttar inte alla på en gång så man får ta det lite succesivt. Sen vet vi inte hur lång tid det tar tills raringen Spock hittar ett hem!

En som vi tog farväl av redan idag var i alla fall den "tokiga" spanjoren! Också rar på sitt sätt och inte alls lika tokig längre. Linda har jobbat som attan med honom och nu flyttar han för nya äventyr.

Innan den nya ägaren kom väntar han i solskenet nybadad och fin.


 

Fandango



Vissa är rätt avspända i väntan på att det ska hända något 

Märta nere vid stallet.


Jag måste lägga till ytterligare en bild som jag tycker är så fin på Fandango och Linda.



 


Det börjar närma sig debut i klass II och en hel del finslipning behövs.

Jag har bytt "hemma"klubb och ska detta år tävla för Häverö BK så idag åkte jag och Monika dit på en organiserad träning med kommendering.


 

Bubblan och "träningsryggan" utanför klubbstugan.


Vi började med en platsliggning. Det var den första "riktiga" vi gjorde från 2:an, med andra hundar, i 3 minuter och utom synhåll. Vi har tränat själva förstås men det var ändå spännande och se om det satt. Det gjorde det  


Sen körde jag fritt följ och det gick bara sååå bra. Jag var avspänd och gick inte som en militär som jag tenderar att göra så fort någon kommenderar. Bubblan är fortfarande lite vid i högersvängarna, och särskilt i helt om. Annars var följsamheten kanon och inget fladdrande med blicken eller andra avvikelser. Jätteroligt  

Inkallningen med ställande var också bra och fjärren fungerar fint. Tränade lite apportering och hoppet också! Mycket nöjd!


Som avslutning blir det förstås några valpbilder.


 

Final Frontier/Lotus



Enterprise




Next Generation


   

Här har jag smugit fram för att ta en bild genom gallret. Dom älskar verkligen sin grävgrop.


 

Inne är köket favoritplatsen och valphagen kan "slänga sig i väggen"  


     

Lille Spock och musen!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards