Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Carola Lindekrans - 18 oktober 2014 12:09

Nu har valparna hunnit bli 5 veckor och det är liv i hagen vill jag lova. 
Men för att börja där jag slutade senast, vid Polenresan, så gick hemvägen lika bra (nästan) som ditresan. Hotellövernattningarna fungerade bra och också tidsplanen. Greta var underbart snäll och vi människor roade oss i bilen så gott vi kunde och det blev många skratt.

Väl inne i Sverige blev det lite rörigt   

Vi var hungriga och bilen behövde tankas. Ville ha en OK mack, men hittade ingen. Fick i oss lite mat på Donken och lyckades dra igång larmet så stackars Greta kunde blivit döv, fast hon brydde sig inte och när OK-macken dök upp funkade inte kortet för magnetremsan var utsliten och det var en mack utan kassa....

Till slut var vi då ute på motorvägen. Linda höll på med mobilen och Annette pratade i telefon. Samtalet var intressant så jag la mig i och vi tjattrade på som om vi var tre i samtalet. Plötsligt insåg vi att vi kört fel!! Vi var i Malmö??

Så idiotiskt att köra 6 mil fel + 6 tillbaka då, när man bara ville hem   


Ja ja lite försening blev det och hem kom vi!


Greta har anpassat sig bra och tar verkligen nanny-rollen på fullaste allvar. Hon är så snäll och fin med valparna och leker så där lagom hårt med dom. Dom hänger och klänger på henne, men hon bara skuttar undan när dom blir för jobbiga.


           


Greta har hunnit gå på utställning också. SGVK:s utställning i Uppsala.


Hon skötte sig utmärkt och fick inte bara HP utan blev BIS-1 Valp också.

Betedde sig som om hon gjort detta tidigare och var så duktig.


 


Sonic blev BIR och sedan BIS-4


 

Så det var en lyckad dag!


Veckan innan åkte Linda med Sonic och Sheba till Åland. Jag bosatte mig hos henne och fick en hel helg med Faye, valparna, Greta, Yoshi och Märta.

Dom skötte sig bra och Sonic blev BIR och Sheba blev BIM. Båda fick cacib och Sheba blev Finsk Champion. 


 


Den 8 oktober var en tung dag.

Märta har de senaste månaderna verkligen "blivit" gammal och åldern har tagit ut sin rätt. Denna dag fick hon somna in men kommer alltid att finnas i våra   .


 

Märta lärde oss så mycket och saknaden är stor.




Tar med en fin bild på jättefina Axa som Karolina tagit. Tösen börjar växa till sig!

 

Axa (Lovlipon Vectra) 13 månader



Jag ränner ju hos Linda hela tiden för att dels hjälpa till men också för att följa utvecklingen av valparna. De är som sagt redan 5 veckor och pigga och livliga.


Det är så härligt att sitta i valphagen och bara titta på de olika små karaktärerna där.


Bjuder på lite bilder och känner ni någon som suktar efter en goding så har vi några kvar   


                 

 

Kloklippning

Mellan varven ser jag till att ha tid med dom här också   


 

Just nu blir det mest promenader och kamning. Vilar lite från träning och tävling, man ska ju hinna med också och som en jag känner brukar säga, jobbet inkräktar ju en del på fritiden   


När Ice var ung gick jag på ringträning för Gerard O´Shea och det var skoj. Hanne och Linda var i veckan på drop in träning och jag blev också sugen.

Även om Giggs och Ice inte är aktuella för det har jag ju en annan här (på dagarna i alla fall) som verkligen skulle behöva göra nåt annat än att leka med leksaker eller Giggs   


 

Ja du Blitz, det här ska bli roligt. En ny erfarenhet för både honom och mig!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards