Direktlänk till inlägg 5 augusti 2014

Så, hur gick det då?

Av Carola Lindekrans - 5 augusti 2014 06:55

Debuten i Agility och Hopp. 
Vill nog påstå att det gick ganska bra. Det var slalomet som ställde till det lite.Jag har tränat mycket på slalom men vill ha det där bra flytet, och ett slalom med hunden oberoende av föraren. Den inlärningen tar sin lilla tid. Vi är inte där och kanske skulla jag väntat med att starta tills det var klart, men sån är inte jag. Kommer aldrig till skott och tränar om jag inte anmäler mig och har lite "press". 
Ett annat hinder som varit lite si och så med är gungan. Giggs tycker att den är lite "läskig". En liten avstämning i lördags och kanske lite stressad fick vi ett bakslag på den när vi tränade.

Nåja, vi startade i alla fall och i söndagens agility låg gungan som näst sista hindret. Vi startade bra och hade bra flyt, hinder tunnlar, A-hindret, balansen, allt flöt på fram till slalomet. Efter halva slalomet blev det fel vid en pinne och vi skulle börja om. Som om luften gick ur han så blev det segt. Jag kände att här kunde vi inte stanna så jag drog vidare. Då blir man diskad förstås men vad gör det   . Behövde inte heller tänka på gungan då, så den hoppade jag också över.

I hoppklassen låg slalomet som hinder nummer 2. Den peppning och det triggandet jag gjorde utanför var som bortblåst redan på hinder nummer två och efter det gick det segt. Som om hela lusten försvunnit, så vi bröt. Det ska ju vara roligt också.


Nu är det till att gå hem och träna vidare på slalom och även det andra och på´t igen. Nu vi vi se till att slalomet blir lika roligt som det andra.


 

A-hindret är roligt. 


Vi ser fram emot en spännande höst, och när jag skriver vi, menar jag Linda och jag. Vi har beslutat att Linda går in som "delägare" i kenneln istället för att starta ett eget kennelnamn. Roligt för mig att hon också vill hålla på med uppfödning och roligt att vara två om det redan nu. Skönt att ha nån som tar över senare!


För några veckor sedan parade vi Faye och nu väntar vi med spänning på om hon är dräktig. Det hoppas vi såklart på och i så fall blir det valpar i september.

I september åker vi också till Polen för att hämta hem lilla Greta!

Greta är vårt nya tillskott i kenneln. Hon ska bo hemma hos Linda och Anders.


   


Hon ska delas med Annette Eskilsson på Sjöhemmets kennel.


Fler tävlingar blir det framåt. Ice ska debutera i Mästarklass i rallyn och när inte värmen tar kol på oss (klagar inte, klagar inte   ) försöker vi träna på.
Jag märker att mitt "slitande" med lydnadsträningen med bästa coahen Monica har gett resultat även i rallyn. Fotgåendet och positionerna är mycke mycke bättre och även kontakten. 

Tävlat har också Lovlipon Veras Sally   

Duktiga Kicki och Sally har tagit rallylydnadsdiplom!


 

SE UCH RLD N Lovlipon Veras Sally

"Lilla" Bertil och matte Liv har varit flitiga i utställningsringen även efter Borås-helgen, efter att ha kommit hem till Norge har de lyckats ta 3 cert den senaste månaden.


     





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards