Alla inlägg under september 2013

Av Carola Lindekrans - 2 september 2013 09:03

Inte bara att vädret blev bättre ju längre dagen led utan också att resultatet blev så himla bra.

Full pott kan man säga! Det var jag, Linda, Lena och Lovi som stuvade in oss i två bilar och åkte de 40 minuterna det tog till Solvalla. Jag hade med mig både Ice och Giggs. För Giggs var det här hans första officiella utställning och det märktes på honom att han inte är van vid denna typ av aktivitet. Att röra sig bland mycket folk och hundar var väl inget problem, men att behöva stå på trimbordet och dessutom bli kammad, så där på offentlig plats var inte det han tänkt sig. Jag vet inte hur många trick eller hopp rakt ut han gjorde för att inte stå på bordet, men foga sig fick han göra   


 

Tack Attin för den här bilden! Här stod han ju faktiskt still!


Giggs gick in först och startade i juniorklass. Han fick excellent med ck och cert. Blev slagen av "STOREbror" Sonic och blev då andra bästa hane. Sheba fick också excellent, ck och cert men blev slagen av Ice i bästa tik. Ice i sin tur tog revansch från några helger sen och slog Sonic i BIR o BIM.


 

Alla vi stolta vinnare   


Hemma har nu Faye intagit en något vaggande gång. Hon är pigg och alert förstås, men har en rejält rund mage. Det känns som om det borde vara ett litet gäng valpar därinne! Valprummet är klart med grind i olika höjder och fönstret är isolerat. Nu ska det bara möbleras. Valplådan och säng till mig.....13 dagar kvar....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards