Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Ny titel och valpplaner!

Av Carola Lindekrans - 26 maj 2013 18:48

Igår och idag har Ice och jag varit på rallylydnadstävling. Behövde ett kvalificerande resultat till för att få titeln RLD A och bli uppflyttat till mästarklass.

Lite nervigt, men med en hårsmån lyckades jag få ihop 70 poäng. Mest förarfel faktiskt och så den där knasiga backande på sidan. Har övat jättemycket och på träning funkar det ungerfär 2ggr av 3. På den här banan passade vi på att använda gång 3, alltså -10 poäng. Sen var det lite andra småfel. Ja ja godkända blev vi och det var ju skönt. Kom på en sjunde plats. Fick en plakett   Roligt att dom delade ut det till alla godkända.


Så idag då. Hade inte behövt gå upp 05.00 för andra dan i rad denna helg, nu när jag var klar för mästarklass, men hade ju redan anmält och kan man få bättre träning? Så jag pallrade mig dit. 

Det var en ganska rörig bana med flera "spring"-tillfällen kombinerat med sakta på alla möjliga sidor och så backa på högersidan   

Ice har fixat en egen teknik på just det momentet. Hon svänger om så hon står med huvudet åt mitt håll och så tittar hon på mig när jag backar 3 steg, hm, å så följer hon med, gående alldeles framlänges. Det där måste ju sitta innan vi startar i mästarklass känner jag.

Men idag hade vi ändå mycket bättre flyt. Fick -10 på backningen och -5 på ett par smågrejer. Kändes bra när jag gick av banan och mot honnören. Kanske för att jag var så avslappnad och ändå nöjd som jag tappade fokus på Ice i honnören så hon la sig under sitt sittande! -10 förstås, men efter jag satt upp henne höll jag koll och hon fixade resten. Så vi slutade på 75 poäng idag, men jag är jättenöjd. En sjunde plats idag me.


 


Två godispåsar och två fina plaketter   


För nån vecka sen åkte vi och TgAA-testade Faye och Sonic och nu har jag fått resultatet. Båda är TgAA-negativa med värden inom referensområdet.


Nu har vi bara ögonlysningen kvar och den tiden är bokat för bägge två. 

Faye har gjort sitt BPH, som också är kul att ha klart innan man ska para och Sonic ska göra sitt den 7 juni. Då ska även Sheba och Giggs gå BPH.


Nu låter det förstås som om jag tänkte para Faye med Sonic, och det har jag också tänkt, men inte denna gång. När Faye löper nästa gång tänker jag para henne med en annan stilig herre, nämligen Fawor.

Troligtvis löper hon i slutet av juli och förhoppningsvis får jag lite valpar till hösten!


Jag tror det blir bra!



Faye




Fawor


Det är ändå skönt att ha Sonic klar med alla tester. 




 
 
Ingen bild

Fabbe

26 maj 2013 19:26

Det blir jätte bra Carola. Fins bild du hittade på Faye

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards