Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Carola Lindekrans - 23 maj 2013 10:09

I fredags hade vi avslutning på spårkursen. Det har verkligen gått jättebra och varit väldigt roligt. Man slutar ju inte fascineras av hur bra hundarna är på att spåra. Ännu mer att de kan känna skillnad på det blod som droppade en tid och sedan det som droppade några sekunder senare.

Nu väntar anlagstestet i juni och förhoppningsvis några tävlingar.



Lena och Linda 



Skönt att kursledarna tar sitt ansvar och ser till att vi inte behöver gå våra spår hungriga   



   


Ice "in action"



 


Belöningen blev köttbullar, men jag tror Ice tycker hon fick dubbel, då hon fick bära klöven!




Sonic "in action"



Nå, vems är klöven?



Sonics förstås!

Tyvärr gick Lena sitt spår samtidigt som Linda så på henne fick vi inga bilder, denna gång!


BPH


Fabbe och jag var iväg och gjorde ett BPH (Beteende och personlighetsbeskrivning) med Faye i söndags. Trodde jag var smart som tog med "lillkameran" för att filma och så filmade jag inte utan tog bilder. Hm, långt bort = bilderna blev inte jättebra   men bilder blev det.





                 

 


Ett 15-tal beskrivare, eller rättare sagt såna som skulle bli beskrivare fanns på plats och där nånstans höll jag mig också   


Jag lyssnade och låtsades förstå, men nu när jag läser protokollet förstår jag att jag inte förstod vad dom sa just då. Däremot visar protokollet precis som det var. Det var alltså så att medan jag stod och lyssnade vad dom sa efter varje moment kändes det som om dom sa en grej, men jag såg nåt annat, men dom pratade mest siffror, jaha jag tog en tvåa där, men jag tog en etta osv. I protokollet som går att läsa på avelsdata talar man inte i siffror utan i ord, vilket gör det hela lättare att förstå. 

Ett bra eller dåligt BPH finns säkert, men Faye visade sig precis som jag trodde.

Inte speciellt intresserad av främmande människor, men inte heller avogt inställd, utan "gillar mest läget"

Väldigt föremålsintresserad och vill leka!

Inte speciellt rädd, men reagerar på halvgubben och den utklädda personen. Övervinner det som fanns tämligen omedelbart.

Ingen reagens alls på skott


Jag är mycket nöjd   


Den 7 juni är det resten av gängets tur, Sheba, Sonic och Giggs. Tror jag skippar Ice eftersom hon gjorde ju MH när hon var ung.


Avslutar med lite bilder, och börjar med Lovlipon Next Generation, Nemi på sin första tävling i lydnadsklass 3.


           


Hon fick höga poäng på det mesta, men allt kan ju hända, så rutan? Nä rullar mig istället tyckte Nemi

Det blev ändå ett 2:a pris   

Jag träffade Nemi och hennes matte Suvi när vi var i Finland över Krisihimmesfärd. 

Nemi är väldigt lik sin mor, men något mindre. Huvudet och rörelserna är Ice upp i dan


   

 


Giggs och Faye leker

 

 

 


Lilla Prinsen

 

 

 


Sist och också minst   Vad är det här? Jo lilla Cindy förstås som varit hos frissan.

Ser kanske inte så rastypisk ut just nu, men himla söt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards