Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Resan och mina söta födelsedagsbarn....

Av Carola Lindekrans - 6 januari 2013 20:37

Andra dagen på My Dog slutade lika för Giggs. Inget HP. Sally fick CK och blev andra bästa tik även denna dag. Och som vinnare i juniorklassen blev hon kvalificerad till Crufts 2014   

Jag vill inte påstå att jag blev speciellt förvånad över att inte Giggs fick nåt HP, för grabben har ju inte riktigt vuxit som man kunde ha önskat. Han är ju lite liten....men ack så go´. Å så den söta lilla nosen som både är liten och kort   

Han var i alla fall gullig och duktig i montern. Hälsade glatt på alla! Sally var också jätteduktig, men tog sig en lur när det passade henne!


 


Bilden ska ju vara åt andra hållet, men gick inte att ändra   


Efter monterjobbet på fredan tog vi bilen och åkte tillbaka till Småland och hem till Annette för övernattning.

Sovmorgon och lite slappa innan tåget hem skulle gå.

Kicki och jag tog en promenad och jag njöt av att gå på grusvägen utan snö och is.....



Giggs och Sally




Full rulle!








Giggs visar sin hopptalang   


En liten titt hos fåren också. Vill inte påstå att Giggs var rädd, men lite läskiga var dom nog ändå!


 


Även fast det var förseningar på tåget lyckades jag komma iväg på rätt tid. Det tåg som kom när mitt tåg skulle gå var ett tidigare tåg som jag fick åka med. Alla som satt på det tåget var typ 2 timmar försenade medan jag var i rätt tid...stackars dom!


Kom alltså hem i hyfsad tid. Summerar min resa som lyckad även utan HP. Giggs har skött sig utmärkt och jag har haft så trevligt resesällskap. Jag har fått träffa många vänner och så fick jag träffa Frej! Snälla Kattis tog med honom till utställningen så jag fick gosa lite med honom igen..... tror att det var sista gången nu innan han flyttar till Japan.

"Stal" en gullig bild på honom och mamma Vera, som Veras matte Sally tog i montern.


 


Frej och Vera   


Fick också träffa Turid, Giggs mamma, och Nora, Giggs syster


Jätteroligt som uppfödare att få umgås med sina små valpisar, även när dom blivit stora. Giggs och Sally har kommit jättebra överens och haft kul ihop. Det skiljer ju bara 3 månader.


Valpar som blivit stora ja!

Idag fyller dom 1år. Lovlipon Veras Sheba, Sally och Frej! Ett jättegrattis till dom.  



Frej


 


Sheba



Sally


Väl hemma igen fick Giggs åter trampa på snö   . Även fast det var tö-väder så många dagar så har inte all snö gått bort!


Vissa tycker det är skönt tydligen!


 


att rulla sig (Ice)



Frostigt och fint på träden!



Vårt stall och hus från åkern sett!



Bära saker är Giggs melodi. Här en liten snöklump!



Tur man kan springa uppepå snön!



Den lilla korta näsan   


 


Vad?????

Jag sur? Nä!!

När husse är själv några dagar blir det pås-klämmor i håret och inte några fina spännen eller tofsar      



 
 
Ingen bild

Karin

6 januari 2013 21:42

Tack själv Carola för en trevlig upplevelse på My Dog. Giggs skötte sig jättefint i ringen och han är verkligen ett charmtroll även om han är liten.Roligt att Sally kvalificerade sig till crofts stora utställning.Frej han är glad över att träffa Czera och Fiona igen. Så får han en ny kompis, Poker, för han ska vara hos oss ett tag över veckorna. De kommer jättebra överrens. Ha det gott allihop tills vi ses igen.

 
Ingen bild

Ewa

26 januari 2013 23:38

vad söt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards