Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Carola Lindekrans - 21 oktober 2012 23:00

Inte lång tid kvar på denna vecka. I tisdags var jag på del 2 i min "tävlingslydnadskurs med Niina Svartberg! Tänk att det ger så mycket på en dag! Man lär sig nästan lika mycket när man tittar på de andra. Alla får 15 minuter på "äggklockan", 3 gånger på en dag. Jag startade min första kvart med lite fritt följ som jag hade övat flitigt och faktiskt har fått till mycket bättre i svängarna. Hann med lite med apporten också.

Min andra kvart gick till hoppet. Jobbade lite med att få bort henne en bit från hindret istället för att landa typ direkt på andra sidan! Sista kvarten körde jag rutan. Cattis var där med Ludde också. Man pratar och lär känna de andra förstås, men det är alltid kul med en kompis också   

Vi tog lite bilder med telefonen.


  


Ice sitter och väntar. Lilla äggklockan på hinken   



Lite diskussion vid hindret!



Lite instruktion.



Lite action!



Cattis och Ludde



Ludde provar på vittringen, dvs. första gången bekantar han sig med vittringpinnarna. 




Ludde och Ice valde grönt i håret denna dag   



Söta Ice.


Igår var vi i Vallentuna på brukshundsklubben och tävlade rallylydnad. Debut i avancerad klass och direkt då jag såg banan ångrade jag att jag inte tränat mer med Ice på höger sida, som efter all lydnadsträning känns helt fel. Kände på mig att svängen som vi skulle byta sida med skulle vara utåt och det har inte gått nåt vidare på träning.  Om man tycker man får sneda sättningar på vänster sida ibland så är det ingenting mot på höger sida. Träna mera, träna mera.

Trots det ihållande regnet var Ice rätt taggad. Jag undrar hur länge och hur många moment hon kan göra utan att tröttna. Hon är ett riktigt godisfreak och vill ha godisbelöning typ hela tiden, men ändå kan hon utan problem köra en hel bana med samma driv i slutet som när hon började   och det är riktigt kul. Vi lyckades bra med allt utom att backa 3 steg då hon var på min högra sida. Hon vände sig mot mig och lät mig backa själv medan hon knatade på framåt   -10 blev det på det momentet. Kunde ju kvitta när vi lyckades få 85 poäng på hela banan, alltså bara -5 på resten. Kändes bra!


  


Så här lite blöt om fossingarna var Ice när vi kom hem. Hon var förresten blöt på resten också!


Apropå regnet! Makalöst hur det kan regna oavbrutet känns det som, men idag har det faktiskt varit uppehåll hela dan!

Passade på att ta några bilder på hästarna i dagsljus, eller nästan dagsljus, eftersom det var mulet och grått och mörkt ändå fast det var ljust!



Ini på den minst leriga delen i hagen!




Leriga Pim



Whitney



Bosse



Åh så sist Aramis, Hannes häst.


En ridtur blev det på eftermiddan och efter försökte jag få en glad och positiv bild av en svettig Pim i Spolspiltan!


 


Gick ju inte. Hon "hatar" ju spolspiltan! 


Jag avslutar med lite bilder på Giggs som förra helgen blev 6 månader



Här undviker Giggs leran   



Dricka lite i pölen





Mys i det höga gräset



  



Jag var borta hos mina snälla grannar och fick 4 rådjusklövar för framtida spårningsträningar. Giggs fick kolla in en klöv! Han tyckte den var lite intressant. Ice var heltokig när jag tog in dom i köket, packade dom i påsar och slängde i frysen!  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards