Alla inlägg den 22 september 2012

Av Carola Lindekrans - 22 september 2012 18:13

Dagens utställning hölls av Cockerklubben i Uppsala. Måste säga att det verkar vara en mycket trevlig klubb, med mycket aktiviteter. För knappt ett år sen åkte jag och Lovi och tävlade inofficiellt i rallylydnad på en tävling arrangerad av den klubben och tyckte det var bra! Nog om det. Reget liksom strilade från en mycket grå himmel i morse och jag tänkte direkt, vilken tur att det är i ridhus idag   

Jälla ridhus i Uppsala. Jag och Fabbe åkte. Målet med dagens utställning var att få Giggs att stå för sig själv och gå fint i ringen! Gå fint i ringen gjorde han ju redan förra veckan men testet att han skulle stå själv utan att sätta sig framför domaren var utmaningen. Gick som en dans. Tror grabben är rätt intelligent . Fabbes utmaning är att få Faye att inte hoppa som en känguru i ringen, eller gå med nosen i backen! Gick mycket bättre denna gång en förra gången. Bra! Giggs blev BIR-Valp och i gruppen sedan 3:a. Kul, eftersom det ändå var en 7-8 stycken i gruppen.

Faye blev också BIR och även i denna grupp var det 7-8 stycken som slogs om de 4 platserna. Hon kom också 3:a så domaren tyckte nog om våra lurviga!


Hade ingen kamera med mig, men Giggs fick posera här hemma istället!


 


Lilla sötnosen   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards