Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Carola Lindekrans - 20 augusti 2012 08:20

Men vad knasigt det kan bli   

Åkte till Häverö igår för att tävla i lydnad. Det var KM också och jag hade anmält i ettan. Jag har ett förstapris i 1:an och skulle kunna gå vidare, men det har varit mycket fokus på rallyn, så tvåan är inte riktigt klar. Nu ska jag och Ice lära oss en massa nytt inför avancerad också, bl.a momenten med högerhandling. Det ska bli kul!

Nåja, tillbaka till gårdagen. Cattis och Ludde skulle dit också och debutera i tvåan!

Jag var bara så där vanligt nervös och konstigt nog är det alltid platsliggningen som spökar. Den gick bra och även tandvisning (fattas bara   ).

Jag hade startnummer 3 och gick in ganska lugn! Ice kan ju det här!


Platsliggning, 10. Tandvisning 10, Linförighet  7,5 (kunde varit lite bättre, måste öva mer på svängarna)

Läggande under gång, 0 ( lite överkurs, men Ice gjorde sättande under gång?). Inkallning 10 

Ställande under gång,  0 (Gjorde ett bra ställande, hm, men försent och på andra kommandot)

Apporten, 7 (Yes, hon tog den i munnen, för en stund)

Hoppet,  0 (gjorde ett jättefint hopp med fin ingång vid min sida, tyvärr innan kommandot)

Helhet 6


Så kan det bli! Konstigt nog kändes det ganska bra ändå, bara lite finslip och på´n igen. Jag samlade inte så mycket poäng till KM:et förstås med fick en fin leksak till Ice för vår 8:e plats i KM.


Cattis och Ludde utförde sina moment jättefint och klämde till med en 10:a på rutan. Dom nollade på hoppet då Ludde helt enkelt struntade i att sätta sig på andra sidan hindret, men lyckades få ihop 161,5 poäng och ett förstapris! 


Ovido - Quiz & Flashcards