Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Carola Lindekrans - 11 augusti 2012 21:47

Idag begav vi oss till Huddinge söder om Stockholm där Apollogruppen höll Rallylydnadstävling. Jag hade bara ett "godkänt" resultat kvar i fortsättningsklass för att få gå vidare till nästa klass. Det gick lite sådär tyckte jag, på vissa moment, men vi blev godkända. T.ex på första momentet gick jag för nära skylten så Ice fick inte plats utan gick emot den   klumpigt av mig, minuspoäng förstås! Vid ett tillfälle när vi skulle göra vänster om halt, satte hon sig inte och jag märkte inte det ??  Minus 10 poäng!

Vi fick i alla fall ihop 75 poäng och det räcker ju, eftersom man måste ha 70. Så nu kan Ice titulera sig med RLD F också! Nu ger vi oss på avancerad klass nästa gång, men vi är bokade på en vanlig lydnadstävling först, så det blir fokus på den nu  


Alla som blev godkända fick medalj!


 


En annan som varit på tävling/utställning idag är Lovlipon Veras Sally som blev BIR-Valp!

Grattis till er!


 


Söta Sally!


Förra helgen fick jag vara känna mig som en mycket stolt uppfödare, då Nemi, (Lovlipon Next Generation) tog ett 1:a pris i öppenklass lydnad. Nemi bor ju i Finland och öppenklass där motsvarar lydnadsklass 2 här. 170 poäng fick de ihop! Grattis till jätteduktiga Suvi och Nemi!


Å så lilla Giggs! I torsdags fick han följa med och plocka svamp! Han tog detta på fullaste allvar och skulle prompt ta samma svampar som jag. Det fanns dock så många så till slut ledsnade han på det och for runt som en vilde istället. Några blåbär lyckades han plocka också!


   



Stilla för en sekund, så han kunde bli fotograferad.



  


Ligger och vaktar kassen, medan vi plockar för fullt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards