Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Carola Lindekrans - 12 juli 2012 22:28

Härligt väder, varmt och skönt när vi träffades nere på klubben hela gänget för lite träning, snack å skämt å många skratt   

Lite seriös träning blev det också. Jag tog med mig Ice och Cindy, och Giggs fick stanna hemma. jag hade bestämt att jag skulle gå en långpromenad efter träningen och tyckte att det skulle bli lite för långt för honom. Han får följa med nästa gång.

Han har för övrigt haft det skoj med husse på gräsmattan som var nyklippt hm   "gröna hund" kanske?


 


 


Lite nöjd över en tuggpinne också!


Vi började träna på en lite mindre plan först och Ice och jag tränade lite fritt följ och framåt-sändande. Jag vill ju att hon ska titta framåt när jag vill att hon ska göra det, för att inte springa in i hindret på rallyn sen! Gick sådär tyckte jag, men sen bytte vi plan och jag satte upp ett agilityhinder och använde också lydnadshindret. Varvade övningar mellan dessa två och körde hopp i både spring och "fot". Gick jättebra! Fixade ett litet handkommando för att hon skulle titta framåt innan hindret och det funkade. 

Medan vi höll på satte Linda upp lite agility-hinder och en liten bana som jag körde med både Ice och Cindy. Kul avbrott i lydnaden. Det tyckte både jag och Ice. Cindy fick ett tok-ryck och for omkring som en liten galning, nosade mest på marken, men genomförde i alla fall banan! 

Några av oss avslutade med en långpromenad!



Linda och Yoshi, Emma och Mac (på besök   ) Fabbe och Faye 

 


Bra att sprida ut sig   



  


Lite paus och vila. Lena och Sheba, Monika och Lisa och Cindy, Hanne och Nemo, Fabbe och Faye!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards