Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Helgen som gick!

Av Carola Lindekrans - 18 juni 2012 17:48

På fredagskvällen red jag en givande ridlektion på härliga Whitney! Jag red på kandar och vi gjorde bl.a skänkelvikningar, förvänd galopp och några byten   Varmt, svettigt och en härlig träningsvärk i magen efteråt  

Hon e härlig!

På lördagmorgonen hängde molnen tungt men det regnade inte. Jag och Monika skulle till Nacka BK och pröva lyckan på rallylydnadtävling. Jag hade startnummer 20 i fortsättningsklassen och hon var andra reserv i nybörjarklass. I min förra start i fortsättning sprang ju Ice rakt igenom hindret och efter det har vi tränat lite på det. Både på ett agility hinder och lydnadshindret. Hon har verkligen fokus på mig när jag har sagt "fot" så i princip så tittar hon inte framåt alls. På agilityn funkar det klockrent, men, men, har man fokus så har är man   . Väl framme i Nacka så hade domaren (Lottie) gjort en bana som tilltalade mig och hindret var av lydnadstyp. Bra tänkte jag, för då kan man ju inte springa rätt igenom   . Dessutom stod det ett sådant utanför så det gick bra att öva!

Banan började bra med lite slarvfel och några minuspoäng, men när vi kom till hindret så försökte jag vara tydlig med mitt "hopp" och pekade med hela handen, men icke då, hon gick rakt in i det  . Oj, hoppsan såg det ut som om hon tänkte och hoppade där hon stod. Vi fick sammanlgt 15 poängs avdrag vid den skylten, men klarade oss ändå på 72 poäng! Puh! Precis när vi gick av banan började det regna och Monika fick "köra" i regnet! Hon klarade sig med fina 94 poäng!


Efter det fortsatte det att regna oavbrutet tills igår vid 18-tiden!

Ice bryr sig inte och hon och jag och Sonic, som gästat oss i helgen har gått några vändor i rusket!

Giggs däremot tycker inte om att gå ut i regnet   , men på altanen kan man ligga skyddad, men ändå vara ute!



Giggs sover under stolen   



 


Lite vaken!


Imorse sken solen och på vår lilla promenad tog jag dessa bilder!



Full fart!






 


Härligt med STORA "vattenskålar"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards