Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Carola Lindekrans - 25 maj 2012 00:21

Särskilt om man har en rolig hund! När man har en Pon så har man oftast roligt och man vet inte alltid vad som kommer att hända  

I lördags debuterade Ice och jag i fortsättningsklass i rallylydnad. Hur svårt kan det vara? När man övat in momenten efter konstens alla regler! Jo det kan vara svårt  

Dagen bjöd på solsken vilket var ett stort plus. Jättemånga starter och det kändes som om det tog evigheter. När äntligen det var vår klass gick jag banan och memorerade den noggrant. Den kändes knepig! Jag hade startnummer 30 så det blev ytterligare väntan!

När det var min tur var vi dock taggade.

Ice är så himla följsam och går/springer verkligen vid min sida och tittar på mig vilket är bra, men ibland kan det ändå vara bra om hon lyssnar och tittar när jag pekar på hindret i språng och säger "hopp"! Nä, hon springer glatt bredvid mig rakt igenom hindret  Tur det var ett "agility"-hinder och inte ett lydnadshinder! Dessutom bekommer det henne inte nåmnvärt utan hon springer glatt vidare!

Sen var det det här med banan! Efter det "knasiga" hindret skulle vi vid nästa skylt gå ner till normalt tempo till skylten efter, men det glömde jag helt bort så jag gjorde fel moment vid fel skylt???? Fint! 10 minus direkt och så 5 minus för rivning av hinder! Efter det gick det ändå ganska bra tills vi kom till "snurren". Samma goa Ice. Går fot vid sidan, svävar lyckligt fram och hör inte ett skit vad man säger  Vadå snurra? det hörde jag inte, ok jag gör det nu istället! Ytterligare 10 minus! Lite smågrejer och vi slutade på 60 poäng, 10 för lite för kvalificerande! Ha ha, men oj vad kul vi hade, och oj vad kul vi hade efteråt åt min klumpighet i att glömma banan....igen!!


Lite bilder blev det!


 



I väntan på start



 



Gå sakta



 



Läggande under gång! Hm är det så här man ska ligga?????



 



Frestelsen! Vilken frestelse?



 



Spiralen






Härligt att det fina vädret har hållt i sig och ikväll löshoppade vi hästarna!





Lovi gör iordning Pim!



 



Whitney


 



Vilken spänst!



 



Pim



 


Tjejer på väg till sjön för att svalka hästarma! 


Ovido - Quiz & Flashcards