Alla inlägg den 9 april 2012

Av Carola Lindekrans - 9 april 2012 22:20

Började söndagsmorgonen med lite ridning tillsammans med Monika, som inte suttit på en häst på 15 år. Hon

fick ta Ini och det blev en 1-timmes skritt-tur på Mellinge.


 


Själv red jag Pim barbacka!


Senare på eftermiddan blev det en promenad nere vid klubben och lite lydnadsträning. Platsliggning,

läggande och ställande under gång, inkallning och hopp över hinder, å så det fria följet. Kör inte så mycket linförighet eftersom vi tränar mycket för fortsättningsklass i rallylydnaden parallellt med den vanliga lydnaden.

Det mesta gick bra och t.o.m bättre än jag hade hoppats på. Jag känner mig laddad inför våren med

tävlingar och träning.


Idag kom Catta med sin Ludde och Kiwi och hälsade på och tog en fika! Innan vi belönade oss med fika gick vi

en promenad på dryga 6km. Jag tog med mig Cindy, så Kiwi och hon kunde leka, men det gick lite trögt på

promenaden, men inne sen tyckte dom det var skoj att leka. Ludde fick ett "tokryck" och försökte få igång Ice, men hon tyckte det var roligare att gå sin egen väg, den torrisen  


En fin gruppbild blev det i alla fall.


   


På eftermiddan blev det en ridtur med tjejerna 


 



Hanne har sålt sin Freya och köpt sig en ny häst. Han heter Aramis och är den till vänster på bilden.



  



Här kommer dom i full fart över lite hembyggda "terränghinder"



 



Linda och Ini



 



Malin och Bosse



 


Å så jag och Pim! Det är sådan full rulle i den ponnyn så det finns inte ord   Hon är så sprallig och glad 

att man själv blir glad! Språnget på bilden blev väl inte det bästa, men vad gör det!



   


Svettigt blev det i alla fall, så Pim fick ta sig en dusch efter!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards