Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

På tiden...

Av Carola Lindekrans - 26 mars 2012 20:55

Sista veckan med valparna och Vera rullade på i en himla fart. På torsdagen åkte jag till veterinären för att

besikta valparna och vaccinera dom. Lena som är fodervärd åt söta Sheba följde med. Alla tre skötte sig bra

även om dom "sjöng" vackert för oss i bilen hela vägen  

Alla var ua.

På fredagen den 2 mars kom Lena tidigt på morgonen och hämtade Sheba. Vi försökte ta lite bilder, men det gick inge vidare.


 


Här blev det i alla fall en söt huvudbild!


Åh så här glad var Lena när hon ta sin valp och åka hem, efter flera veckors väntande.




På fredan fick också Vera åka hem till matte Sally.

Det blev ett kärt återseende för dom båda skulle jag tro  


På lördagen åkte Linda ner till Jönköping och gick på årsmöte i Pon-unionen och då passade hon på att

leverera Sally och Frej.


 


Sally


 


Frej


Alla 3 mår bra har jag fått höra    och Sheba träffade jag igår. 

Efter att varit bortrest i 14 dagar och sen gick det ytterligare 1 vecka, så oj vad hon vuxit. Det syns på 

bilderna jag sett på Sally och Frej också.


 


Full rulle på ridbanan


 


Lite paus


 


Åh så full rulle igen!


 


Lite lek med Sonic


 


Fast han e rätt stor, bäst man sticker!


När jag var på semester fick jag ett mail ifrån Suvi i Finland. Det är hon som har Ice dotter Nemi

(Lovlipon Next Generation). Gissa stolt jag blev när hon meddelade att hon och Nemi debuterat i

lydnadsklass 1

och fått ett 1:a pris med hela 190poäng!! De va inte dåligt det  


Tillgänglighet 10

Platsliggande 10

Linförighet 9

Fritt följ 10

Ligg under march 10

Inkallande 9 

Stå under march 10

Hopp över hinder 8  

Helhetsintryck 10


Jag fick lite bilder.


 


På den här bilden är hon väldigt lik Ice tycker jag!


 


Läggande under gång


 


Linförighet.


Det var verkligen en omställning att komma hem från semestern och bara ha Ice och Cindy. Men som alltid kommer man in i lunken ganska fort, men jag saknar valparna och Vera, för det är väldigt tyst här  .


Ibland svänger det fort och jag ska sluta detta inlägg med en mycket sorglig händelse. För några veckor sedan hände det som är varje hundägares mardröm. Lille Lotus (Lovlipon The Final Frontier) dog hastigt i en bilolycka.

Jag sänder många tankar till Hanne och Marcus och barnen för deras förlust och avslutar med denna söta bild!



 


Lotus    (3 månader på bilden)   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards