Direktlänk till inlägg 20 november 2011

En vecka till har gått!

Av Carola Lindekrans - 20 november 2011 15:03

Å förra veckan på fredagen, den 11 november, fyllde Ice valpar 7 månader! Jag fick några bilder från Bounty, och dom kommer här.


 



 



 



 



 

Lovlipon Voyager   


Svårt att förstå hur stora dom blivit, eller kanske mer svårt att förstå hur pyttesmå valparna var när dom föddes. Den här killen vägde inte ens 200 gram.


I tisdags begav jag mig iväg till Helsingfors med jobbet, så jag passade på att ta tillfället i akt att träffa Nemi.
Vi bestämde att vi skulle träffas hemma hos Majka. Maiju hämtade mig när jag "jobbat" färdigt och vi begav oss iväg mot Majka. Nemi´s matte och husse kom strax efter oss, och även då lilla Nemi. 




Vi tog en liten gruppbild. Med på bilden är Moppi (bakom grinden), jag, Maiju, Diesel, Vesa, Suvi och Nemi.


Hade glömt kameran och tog några bilder med mobilen.






 



 


Det blev en riktigt smarrig middag och det var jätteroligt att få träffa Suvi och Vesa, eftersom det är hos dom Nemi bor. Efter middag och fika "körde"  , Suvi en liten uppvisning med allt hon lärt Nemi  


Duktiga var dom och deras kontakt visade tydligt att detta är mattes hund!


På torsdagen firade en liten farbror sin 9 års-dag med märgben framför brasan (tror jag det var). Lilla söta Yoshi fyllde år!


 


Men som Linda säger, man ser sällan att den här farbrorn är 9 år utom möjligen när han borrar ner sig i soffan och myser och inte vill gå upp!


För mig bjöd torsdagen på mycket promenerande på ridbanan med Pim som fått kolik  

Hon har aldrig haft kolik sen vi fick henne, men det är förstås jobbigt när det händer. Fick tag i veterinären ganska fort så hon fick kramplösande sprutor. Lovi tog över vandrandet när hon kom hem från bion hon varit på och på fredagen hade hon repat sig 


Igår var det dags för sista rallylydnadstävlingen för i år så Linda, jag och Lovi åkte till Nacka på eftermiddan.

Det var inte riktigt vår dag, i alla fall inte Lindas och min! Ingen av oss fick godkänt och vad jag höll på med? Ja det kan man undra. Hela protokollet, eller nja, på flera ställen stod det förarfel!! och på ett ställe svängde jag åt fel håll    . Hur kan man vara så klantig?

Tyvärr blev det lite mycket minuspoäng så jag fick bara 65 poäng! Lovi däremot gjorde sitt bästa resultat någonsin på officiell tävling. Hon klämde till med 86 poäng! Duktiga Lovi och Cindy!


Idag har vi inte gjort något direkt. Lovi och jag skulle gå ner till sjön en sväng, men när vi kom ut en bit på åkern satte Ice nosen i backen och snokade upp en ställe där man tidigare på dan skjutit två rådjur (tror jag). Hon klampade runt i blodet och hittade inälvorna, blääää.

När vi vandrade vidare så cirkulerade det en rovfågel ovanför oss, som kanske  var ute efter inälvorna, men vi hade tappat lusten att gå vidare. Den såg så stor ut och vi inbillade oss att den skulle ta Cindy, så vi vände hemåt.

Tog några bilder på tomten istället!


 


Ice med melonbollen (FD)


 


Lite blöt å "äcklig"


 


Hoppsan, is på vattnet!


 


Cindy vid dammen


 


Tjejer poserar


 


Ice igen!

 
 
Ragna

Ragna

20 november 2011 17:19

Bounty är ju grymt lik sina far! Himmel och pannkaka så söt! (inte jävig alls...:-))

http://www.hagaberslidenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards