Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Carola Lindekrans - 30 oktober 2011 21:13

Imorse var det upp tidigt för att bege sig till Norrtälje Lokala Kennelkubb för rallylydnadstävling. Lovi och Linda åkte lite före mig eftersom dom skulle vara funktionärer. Jag och Ice åkte i egen bil, så vi kunde åka hem efter avslutad bana, då jag fortfarande inte är hundra alert än.

Först ut av oss var Linda och Yoshi. Det gick inte alls idag. Lite lattjo, ena veckan står man på prispallen och nästa vecka går det inte alls. Yoshi var otålig och ivrig och skällde, så momenten blev lite knas och det blev inte tillräckligt med poäng för godkänt  

Sen var det jag. Ice gick bra och var uppmärksam. Något närgången, så jag råkade "trampa" på henne 2ggr! Vi fick i alla fall ihop 83 poäng, som är godkänt  


Sist ut av oss var då Lovi. Idag var hon dessutom extremt nervös och hade i princip bestämt redan innan att det inte skulle gå bra. Två moment på banan visste hon att Cindy brukar kinka med! Och mycket riktigt, de två momenten gjorde inte Cindy och fick således 20 poängs avdrag på dom två. Men med bara 4 poängs avdrag på resten av banan och 2 poängs avdrag på helheten lyckades hon få ihop 74 poäng och blev därmed godkänd. Med 3 godkända resultat i nybörjarklass kan Cindy numera titulera sig med RLD N !




Hade ingen kamera idag, så vi får hålla tillgodo med en "gammal" bild på Lovi och Cindy    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards