Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Carola Lindekrans - 22 oktober 2011 18:38

har varit på rallylydnadstävling!

Vi var anmälda alla tre men eftersom jag, tämligen nyopererad och inte ens utskriven från sjukhuset, fick avstå. Tävlingen gick av stapeln på Vallentuna Brukshundsklubb och det var hela 265 ekipage anmälda. Linda och Yoshi hade hamnat på en bana och Lovi och jag (om jag skulle varit med) på en annan.

Det gick bra för dom. Lovi fick 73 poäng och blev alltså godkänd för andra gången  

och Linda och Yoshi kammade hem 93 poäng och en tredjeplats.  


Linda gick in med Ice också på min plats, men det gick inte alls. Innan gick hon jättebra och gjorde allt som Linda sa, men väl inne på plan gjorde hon som Linda kallar det "en Ice". Det betyder ett totalt hjärnsläpp, eller "jag vill inte" eller nåt! Hon gör i alla fall inget man vill och verkar helt oförstående när man pratar med henne   

Men vad gör det?




   

Lovi och Cindy!


 



 

Linda och Ice


 



 

Linda och Yoshi!


 

Lite publik, Catta, Ludde och Kiwi, Lovi, Cindy och Yoshi.

Catta startade 2 ggr fortsättningsklass med Ludde och fick 94 resp 81 poäng, Grattis!


 

Yoshi med sin välförtjänta tredjeprisrosett!

Ovido - Quiz & Flashcards