Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Carola Lindekrans - 18 augusti 2011 07:00

Igår åkte jag och Lovi till Häverö för att träna. Det är en liten bit att åka men det får det vara värt när man skaffat lite träningskompisar där! Monika följde med och hade med sig sin Lisa och sin nya lilla hund Vicki.



  


En ettårig dvärgschnauzer som är deras foderhund. Att ta hand om Vicki är lite som att skaffa en valp för hon har verkligen inte gjort något innan, så det är att börja från början. Hon är i alla fall en trevlig liten hund och har blivit accepterad av de andra i "gänget", hundarna alltså.


Lovi och jag skulle träna lite rallylydnad och jag insåg ganska snabbt att jag nog tror att Ice kan mer när det gäller linförighet, positioner och lite annat, så det är bara att inse att jag måste vara metodisk och tålmodig och ge henne en ärlig chans.

Lovi som har kommit lite längre än jag med rallylydnaden kunde träna färdiga moment och flera på raken förstås.


Lite linförighet i slalom. 




Dags för belöning tycker Cindy   


Ice tittar och lär!


   

Bubblan och jag tränade lite fjärrdirigering.


Sitt 



Ligg




Det gick ju bra.


 

Lite target-träning!


Som avslutning gick vi till agilityplanen och det var verkligen jätteroligt att köra lite med Ice, för här däremot visade hon att trots att vi inte varit på plan på drygt 1 ½ år, så mindes hon det mesta. Hon sprang glatt igenom tunnlarna och hoppade i flyg och fläng.....mest fläng faktiskt   


I sin iver lyckades hon ramla ner från balansbommen också och såg för ett par sekunder lite skakad och förvånad ut, men insåg nog att om man håller ögona rakt fram och tar det lite lugnt fixar man balansen galant!

Det var jätteroligt i alla fall och jag tror nog att hon tyckte det också. Det måste bli mer agility!


Cindy körde ett par repor också och jag skulle ta lite bilder. Kameran fick för sig att fungera märkligt, vilket gjorde att det såg ut som om det var ett lite spöke på plan   


Vad kommer här?



Ja över hindret kom det i alla fall   


Det var ju Cindy förstås!


Ha ha 





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards