Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Carola Lindekrans - 19 juni 2011 20:18

Bara dåliga kläder!

Eller skor kanske. Som vanligt när det gäller mig glömmer jag bort mig och sätter på mig helt fel skor då jag ska vara utomhus en hel dag i spöregn! Stövlar hade förstås varit idealiska idag när vi åkte till Polishögskolan i Helenelund för att avnjuta SM i Agility och Lydnad, men gympadojjor blev det  


Vi började vid agilityn, fast just när vi kom var det hoppklass large i lag. Så roligt att titta på även om det såg lite läskigt ut emellanåt när både förare och hundar slirade i det våta gräset.


En bit bort fanns det ett tappert gäng som visade upp rallylydnad för dom som var intresserade. Rallylydnaden blir ju en officiell gren den 1 juli, kul!

En av de uppvisande hundarna var Ludde, Bubblans rara och snygga brorsa. Å Catta är föraren förstås  


Nedan en hel serie när dom utför sitt uppdrag!
























  

Catta och Ludde tävlar i fortsättningsklass, men nu när det blir officiellt måste alla börja om med nybörjarklass.



   

Här står vi tappra i regnet. Jag, Catta, Monika och Ludde. Åh så Lovi också som står bakom kameran!


Vi vandrade vidare till lydnaden och såg de sista ekipagen göra upp om topplaceringarna. Häftigt att se. Det kanske är SM man ska sikta mot..... eller kanske att få till den där starten i klass II?

Nu när jag har två 1:a-pris vill jag nog ändå satsa på LPI, men träningen för tvåan fortgår.

Man blir så härligt peppad när man ser elit-ekipagen!

På väg mot bilen var vi rejält blöta och frusna eftersom förutom regnet, så blåste det en del från alla håll och kanter. Vi stannade dock till ytterligare en stund vid agilityn för det är så himla roligt att titta på..det också!


Jag var glad att jag inte tog med mig nån hund dit och mellan skurarna här hemma har jag lyckats gå en liten sväng med "mina" tjejer.

Jag glömde ju att skriva att jag är väldigt glad över att Ice alla valpar har fått egna hem och att det verkar fungera så bra för alla! Jag önskar alla mina härliga valpköpare Lycka Till, än en gång!


Ice roar sig själv och verkar inte nämnvärt störd av att alla flyttat, och så ska det väl vara också.



Ligger i trappan och gör ingenting!



Sitter på altan och väntar på godbitar



Eller roar sig med en teddyhammahaj i babystorlek  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards