Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Det blev lydnadsklass I igen.... och ett 1:a pris

Av Carola Lindekrans - 15 juni 2011 23:24

Så det kan bli!

Jag hade anmält till lydnadsklass II. Det hade jag bestämt för länge sen. Tyckte det skulle vara kul att debutera i tvåan på Häverö BK eftersom jag bytt och har den som hemmaklubb.

Träningen har inte riktigt flutit på och tiden har inte heller riktigt räckt till och jag kände mig inte riktigt klar. Ett par moment sitter inte som dom ska och det känns lite orättvist mot både mig och Bubblan att starta då.

Monika tyckte att jag skulle starta i ettan istället eftersom hon tycker att jag borde tävla för vanan och nervernas skull.

Sagt och gjort, jag kollade om jag kunde byta och det fick jag.

Konstigt nog kände jag mig avspänd inför starten. Har bara tränat platsliggning från tvåan sen jag startade senast (förra året) och trodde nog att det skulle gå bra. Nånstans mitt i gjorde hon någon vändning i liggandet och bytte från den ena sidan till den andra och vi fick en 8:a

Tandvisning 10

Linförighet 8,5 (så nöjd med den. Uppenbarligen har mitt envisa tränande på fritt följ gett resultat även här. Det bästa jag fått tidigare har varit 6,5)

Läggande under gång 7,5. Strula lite vid starten, la sig aningen sent.

Inkallning 10

Ställande under gång 7,5 tog några steg

Apportering 0 Bubblan gillar verkligen inte den här apporteringen och apportbocken var "jättestor"   

Hopp över hinder 10

Helhet 8,5


164 poäng och ett första pris.


Roligt på Häverö också. Alla får ett "pris" som tar ett 1:a pris, även om man inte kommer bland dom 3 bästa.


 

Duktiga vi  

 
 
Ingen bild

Kicki

16 juni 2011 07:44

Grattis!!!
men hur var det med clownplatsen i Borås???

 
Camilla, Oss och Kan

Camilla, Oss och Kan

16 juni 2011 10:13

Grattis! Vad roligt :)

http://www.cilcas.com

 
Ingen bild

Maiju

17 juni 2011 09:32

Duktiga Bubblan!! Fint jobbat båda två!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards