Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Så var helgen slut!

Av Carola Lindekrans - 8 maj 2011 23:06

Å fort gick det.

Här har vi ändå hunnit med en del. Igår fick vi äntligen bort det sista gamla hösilaget som låg och skräpade nere vid stallet där balarna stått i vintras. Igår "dammade" jag också av Bubblan och åkte ner till klubben för lite lydnadsträning. Det har inte blivit så mycket av det den senaste tiden och bara här på hemmaplan eftersom jag inte velat släpa iväg med någon av hundarna när valparna varit så små.

Men igår var det dags i alla fall. Såklart hade Bubblan träningskompisen Lisa med sig  

Vi gick en sväng först och jag tog den här härliga bilden.



Efter det blev det lite lydnad på plan som sagt. En platsliggning med mig bakom planket.


     

Här är jag på väg bakom planket.


 

Det finns små hål i planket som man kan kika igenom och se ifall hundarna rör sig eller kommer eller nåt. Bubblan låg kvar hela tiden  


Vi körde lite rutan.


 

Och hoppet


 

Slutligen gick Bubblan till klubbstugan och tyckte att vi skulle fika  

Men det var inte öppet.


   

Det händer saker i valphagen varje dag känns det som och idag tog vi bort valplådan som ingen ändå låg i. Istället har där hamnat en alldeles ny och fin Bia-bädd, en annan ny säng och Cindys bur. Ett par nya fällar också.


Lite bilder från valphagen.




Lilla Voyager


 


Enterprise försöker ta sig ur


 

Final Frontier testar om gallret håller, eller kan det klia i munnen som på andra småttingar när tänderna är på väg?


 


En mycket avspänd Spock


 


Next Generation


Jag vägde valparna idag för första gången på ett bra tag. Efter det att jag sett att alla dubblat sin vikt efter 7-10 dagar har jag inte vägt dom, men idag passade jag på när alla småslumrade, men var på väg att vakna och var hyfsat lugna.

Vikterna varierar mellan den minsta som väger lite dryga kilot till den största som ligger på ca 1.8  

Alla är pigga och alerta och det känns bra.



 
 
Wille

Wille

9 maj 2011 02:19

Vilken härlig bild på er bland blommorna, och vad duktiga ni är på er träning. Jag har precis börjat träna mig och matte i det där med lydnad, men jag är ju inte fyllda två ännu, så jag har ju tiden på mig påstår matte. Jag tycker i alla fall att det är kul. Utöver ren lydnadsträning så håller vi också på med lite agility på nybörjarstadiet samt en massa trick träning.
Nu ska jag nog sova jag. natti natti

http://willebus.bloggagratis.se

 
anna disenmark

anna disenmark

9 maj 2011 11:12

så duktiga ni är! jag har funderat på att träna lite lydnad=) fina bilder man blir sugen att testa på=)

http://www.alicelevander.blogspot.com

 
Ingen bild

Sally

10 maj 2011 11:29

Jag är allvarligt impad - dels av den underbara bilde, dels av er målmedvetenhet. Bravo!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards