Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Veckan gick fort..

Av Carola Lindekrans - 6 februari 2011 16:32

Har inte gjort så mycket med hundarna i veckan, mer än dom vanliga "mörkerpromenaderna". Vad trött jag börjar bli på mörkret. Som tur är så är det ju inte så långt till gatubelysning, men ibland vill man ju inte gå hur långt som helst för en liten gatulampa! Jag har kammat Bubblan också, som faktiskt hade lite tovor sen senast.

I lördags åkte vi hem till Moni för att hjälpa till att ta lite bilder på Oska med fina kameran. Vilken liten raring. Halvsyster med Cindy är hon, lilla Oska, nu 7 månader!


  



Ja, mamma Gry är ju också söt förstås   



  


Dom ser inte helt avslappnade ut, men det kan nog bero på att dom inte brukar sitta på barköksbordet (tror jag   )




En promenad ner till sjön med kameran i högsta hugg hanns också med på lördan.

Lite bilder från det kommer här


  


Man kan öva sig på att sitta i vassen   

Nere vid sjön var det barmark? Lite skumt, men jag tror nog solen ligger på här hela dan, om det nu är sol hela dan förstås!

  



Bubblan verkar nöjd...





Jag är inte helt förtjust i att gå på is, men så här i kanten kan vara ok tycker jag. Annars brukar jag ha stenkoll så ingen av tjejerna drar iväg. Dom var lite nyfikna för det stod en och fiska en bit ut på isen.



  


Ice på väg ut ur skogen!



  



Full fart!



  



Bubblan gillar att rulla runt   



  



Nå? Kommer du?



  



Det är härligt att avsluta lördagen i soffan, tycker Hampus. Här vilar han på mina ben.



  



Härligt var det idag också, så det blev lite träning på förmiddan. Jag tränade fritt följ under längre sträckor. Monika som var med tog Ice så jag och Bubblan kunde träna lite på promenaden. Blev riktigt bra med lite störningar. Folk som promenerade, men framför allt så finns det skidentusiater, det är bra   

Tillbaka på parkeringen tog jag några bilder på Bubblan när vi tränade apportering. Nu har hon börjat hajja att man kan springa och hämta apportbocken även fast man får vänta lite på ett kommando.





Hej hopp jag ser den!

    


Se vad duktig jag är.....Jag har den....


När vi kom hem ringde grannen och meddelade att det fanns rådjursklövar att hämta efter jakten, så jag och Bubblan gick och dit. Tänkte kolla om Bubblan kunde tänka sig att leka med Klara, deras Norska Buhund. Men nja, hon var väl inte jättepå!



  



Bubblan fokuserade lite på min ficka där det fortfarande fanns lite godis och det dröjde inte länge förrän Klara förstod vart man skulle hålla till.



  


Jaja, lite omväxling förnöjer. Man kan ju inte bara umgår med Ice och Cindy, ha ha.

Lovi och Cindy har varit hos mormor hela helgen, ja Lovis mormor alltså! Kul för oss, så slipper vi höra Cindy gå runt och pipa och undra vart hennes lilla matte är! Det blir mycket åka buss och tunnelbana för dom då. Cindy är inte jätteförtjust i tunnelbanan men bussen bekommer henne inte.

Jag har hjälpt Lovi med Pim i två dagar och tänkte rapportera att nu är det lugnt i stallet och lilla Lilja har anpassat sig bra.

Ägarna till henne har gjort om lite i boxen så att hon når allt  


  



Vi får ju måla där krubban satt, men det är kul att dom som målade grått målade runt krubban och vi, när vi målade blått, gjorde likadant   

Yoshi och Märta håller koll....


  


....så att dom inte missar något ätbart!

I hagen är det lugnt. Fandango håller koll på Lilja...


  


t.o.m använder henne som något att klia sig på.......



Om man är liten så kanske man måste ha en liten höpåse?

Detta måste ändå vara den sötaste Ikea-påse som finns? Om nu Ikea-påsar kan vara söta!


     

Ha ha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards