Alla inlägg under januari 2011

Av Carola Lindekrans - 9 januari 2011 20:00

Den här tiden på året ser vi många årskrönikor på TV och minns både det ena och det andra  

Det är dags att lägga 2010 bakom sig och blicka framåt mot ett spännande 2011.

Om man går i åldersordning bland våra hundar kommer ju Märta först.


  


Hon har under 2010 flyttat tillbaka hit till Norrtälje och våran gård, eftersom Linda flyttade "hem" igen. Hon har fortsatt att vara en favorit när Linda gjort sina hembesök inom hemtjänsten. I augusti gick hon en viltspårskurs och i september gjorde hon ett anlagstest som blev godkänt.


Yoshi har varit aktiv under 2010. 


  


En lydnadskurs och två rallylydnadskurser har han hunnit med. Han har startat en gång i rallylydnad i nybörjarklass med godkänt resultat, en gång i agility med en tredjeplats och en hoppklass, där det också blev en tredjeplats. Han gjorde ett anlagstest för viltspår i september som blev godkänt.


Ice då.


  


I mars blev hon parad och i maj födde hon 6 valpar. Tragiskt nog dog alla. Vid nästa löp i september parades hon igen, men denna gång blev hon inte dräktig. Hon har blivit utställd två gånger. Den första var i augusti och i Tallinn. Då blev hon BIR och tog ett Estniskt cert som gjorde henne till Estniskt Champion.

Den andra utställningen var i Norge i november. Där försökte hon ta titeln Nordisk Vinnare, men fick nöja sig med att bli andra bästa tik. Under det gångna året har hon tränat agility och börjat med rallylydnad, samt provat på att spåra två gånger.


Bubblan.

 

  

Runt Bubblan har det "bubblat" mycket under 2010   

Hon har gått på en massa utställningar och lyckats erövra 6 titlar. Hon kan titulera sig Svensk Champion, Estnisk Champion, Finsk Champion, och Norsk Champion, samt Svensk Vinnare och Nordisk Vinnare. 4 BIR och 2 BIM. Hon har gått på ytterligare 3 utställningar och blivit BIR.

Under året har hon gått på två lydnadskurser, båda med inriktning på tävling.

Hon har debuterat i lydnad i klass I, med ett 1:a pris och tre 2:a pris. Två gånger har hon provat på viltspår.



Cindy

     

Lovi och Cindy har också haft ett aktivt år när det gäller kurser. Två agility-kurser och två rallylydnadskurser. På avsluten i rallylydnadskurserna har man anordnat tävling där Cindy deltagit två gånger i nybörjarklass och en gång i fortsättningsklass. Alla tre gånger med godkänt resultat. I agilityn har Cindy "bara" gungan kvar att bemästra innan hon kan starta i klass 1. I somras var hon på "hundungdomsläger" med sin matte Lovi!

Fawor.

  


Fawor kom till Sverige under 2010 och halva han tillhör Lovlipon. Han har tränats flitigt av sin fodervärd/matte och gått på två utställningar. En i somras i Ransäter där han fick en 1:a med HP. I november var han i Norge och tog två titlar på samma gång! Nordisk Juniorvinnare och Nordisk Vinnare. 

Vad hände mer då?

I oktober deltog både Ice, Bubblan och Fawor på SGVK:s domarkonferens och Ice och Bubblan stod i Ponunionens monter på Stockholms Hundmässa (Stora Stockholm) i december.

I början av samma månad gick jag en MYCKET lärorik kurs i tävlingspsykologi med Niina Svartberg. I två dagar "sög" jag i mig det som ska bli min hjälp till våren då Bubblan och jag ska starta i klass II i lydnaden. Jag skulle gått denna kurs tillsammans med min träningskompis Monika, som har (har inte schnauzer på favvolistan, vet inte varför) den söta rara schnauzern Lisa. Hastigt och mycket olustigt blev Monika sjuk i början av november och kunde inte delta.

Idag var första dagen sen dess som vi träffades med hundarna och gick en promenad. Nu kan vi snart träna ihop igen, så man har någon som sparkar en i baken så man får nåt gjort   

För några dagar sedan "gnällde" jag att jag ville ha en bättre kamera! Hokus Pokus sa det på min födelsedag! Min snälla familj gav mig en systemkamera i present! Nu övar jag mig som sjutton för att förstå den   

Här är några bilder från promenaden idag.


 

 

 

 

    



Av Carola Lindekrans - 5 januari 2011 18:57

Vad kunde vara bättre än att avsluta året med tårta till de två som inte fått någon på födelsedan!

Ice fyllde 3år i maj och omständigheterna gjorde att det inte blev nåt firande då och Bubblan fick stå åt sidan för magsjuka, men i fredags firade vi i alla fall "tjejernas" födelsedagar. Cindy hade ju redan firat sin 2-årsdag men fick en tjusig nyårshatt i alla fall.


  


Tårtorna.


  


Dom gick ju åt i ett nafs.


  


Å hatten kom på sne   


Mums tyckte Bubblan


  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards