Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Carola Lindekrans - 20 januari 2011 08:39

Kommer upp i tö, brukar man ju säga. Det har delvis hänt hos oss nere vid stallet. Bakom stalldörren ser det helt gräsligt ut nu har jag märkt   

Plast från både silagebalar och spånbalar ihop med lite trasiga hinkar odylikt, huller om buller i en enda röra. Förmodligen har soptunnan avsedd för plasten varit full och det har lagts bredvid "så länge"! Sedan har det snöat lite, lite har lagts bredvid, det har snöat lite, osv. Man ser det där silagebalarna stått också. Man dräller lite när man tar, å så snöar det, å sen rullar det på. Till helgen får man kanske städa lite, när man vistas hemma i dagsljus! Även om vi går mot ljusare tider så åker jag hemifrån när det är mörkt och kommer hem när det är mörkt, än så länge!

Igår gjorde jag ett kort träningspass med tjejerna. Jag fortsatte träna Ice att gå runt mig bakom ryggen. Bestämde att det var smart att först lära henne det utan koppel. När hon kan det kan jag koncentrera mig på hanteringen av kopplet bakom ryggen  . Jag tränade lite på att gå runt henne också, när hon sitter. Det går lättare när hon ligger, och utan koppel, men när hon sitter, med koppel, följer hon gärna med. Jag tränar ju för nybörjarklass i rallylydnad och då ska man ha koppel.

Med Bubblan tragglade jag lite fritt följ. Man kan tänka sig att det skulle kunna bli tråkigt, men här märker jag att "träning ger färdighet" och att Bubblan tycker att det är roligt, än så länge. Gjorde lite inkallningar också, både med och utan ställande. Fler utan, eftersom hon förväntar sig ett ställande efter man gjort en, och tappar tempo.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards