Alla inlägg den 29 november 2010

Av Carola Lindekrans - 29 november 2010 15:10

Man bränner fram å tillbaks till Oslo i snöstorm t.ex  .

Ja den här helgen var kanske inte den bästa i väderväg, men det vet man ju inte när man bokar.

Vi drog iväg vid 10-tiden i lördags och jag hinner en bra bit innan jag kommer på att jag glömt kameran! Trist men jag orkar inte vända   

Om den varit med hade jag kanske kunnat presentera en liten bild på dom Nordiska vinnarna!

Det tog ett bra tag att ta sig till Norge denna gång och efter ett litet missförstånd och misstag med vägbeskrivningen kom vi äntligen fram till vår "hytte" vid 22-tiden på lördagskvällen.

Det tog ungefär 40 minuter att åka till utställningen på söndagen och vi var där i god tid.

Vi fixade tjejerna och Moni ställde Bubblan och jag ställde Ice. Bubblan fick lite revansch mot Ice sen sist och blev bästa tik. I BIR och BIM fick Bubblan se sig slagen av inte mindre än den stilige Fawor! Jättekul! Fawor Nordisk Juniorvinnare och Bubblan Nordisk Vinnare! Ice fick nöja sig med ett CK och andra bästa tik   

Glada och nöjda, Grattis till Bubblan och Favvo! började den något träliga hemresan!

Mellan norska gränsen och Karlstad gick det i 50km i timmen och jag befarade att vi skulle komma hem fram på småtimmarna. Efter Karlstad var dock vägen ok och det gick att köra på. Efter 8,5 timmar i bilen så kom vi i alla fall hem helskinnade! Termometern visade på -20 grader och ytterligare några decimeter snö hade kommit när vi var borta, men sånt är livet!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards