Alla inlägg den 13 september 2010

Av Carola Lindekrans - 13 september 2010 08:20

Imorse när jag gick en sväng med tjejerna (inte Cindy förstås eftersom hon hellre ligger kvar på kudden i Lovis säng än att blöta ner tassarna   ) upptäckte jag till min fasa att Ini stod utanför staketet och dom andra innanför? Å nej, staketet som jag precis lagat! Men det var mystiskt, staketet var inte trasigt, inte nånstans? Jag gick runt hela hagen och kollade! Mycket skumt!

Ice och Bubblan blev glada för då fick dom en lite längre sväng an vanligt på morron!  

Igår var det KM på NLKK (Norrtälje Lokala Kennelklubb) och jag är ju medlem där så Bubblan och jag startade i lydnadsklass 1.

Vi har inte tävlat sen 23 juli och eftersom det bara gått sådär på tävling men fortfarande bra på träning har jag medvetet väntat lite för att se om motivationen kunnat höjas lite.

Det gick ganska bra igår, men inte tillräckligt bra för ett förstapris och det är ju det man vill ha!

Platsliggningen och tandvisningen blev full pott och sen fick vi poäng på alla moment fast något låga. Ja det var lite strul på flera moment, men men, ett andrapris blev det, å det blir man ju inte klubbmästare på direkt!

Nu lägger vi ettan åt sidan ett tag och fokuserar bara på tvåan så får jag se hur jag gör när det börjar närma sig tävling nästa gång.

Ikväll är det i alla fall kurs igen, KUL!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards