Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Kursstart för mig å Bubblan

Av Carola Lindekrans - 30 augusti 2010 21:18

I fredags åkte jag till Jeanette och tittade på hennes lilla Pon-valp Dominique som är 10 veckor, eller kanske 11 nu i denna vecka. En söt liten krabat med vassa tänder   . Jag tog några bilder som jag tänkte lägga ut här, men dom blev så dåliga (tog med mobilen) så det blir inte så!

Hela helgen har jag målat i stallet. Klockan 21.15 igår kväll drogs sista penseldraget och så var det klart! Det är väldigt skönt att få allt färdigt och det blev verkligen fint!

Båtbiljetten till Finland är bokad och klar till på fredag. Känns som om veckorna rusar iväg och imorse när jag gick upp var det mörkt! Hu det kändes lite höstigt!


Ikväll har Bubblan och jag börjat på en tävlingslydnadskurs! Jag och Monika och 4 andra. 2 Aussie, en Schäfer och en Golden, å så vi med Bubblan och Lisa! Vi jobbade mycket själva med personlig hjälp från kursledaren. Vi fick individuella uppgifter till nästa gång, som faktiskt är om 2 veckor vilket jag tyckte var bra, eftersom jag antagligen inte kommit hem på måndag.

Min ena uppgift var att bryta ner linförigheten och positionerna i mikroskopiska delar och lite "börja om" för att få till det bättre. Min andra uppgift var att slipa på den externa belöningen som vi varit slarviga med. Det är ju så himla bra att ha den vid inlärning av både det ena och det andra.

Fick en snabblektion av Linda och Lovi i Rallylydnad i köket igår kväll. Provade lite med Bubblan idag och hon tyckte nog jag var jättekonstig när hon skulle svänga runt åt ett håll när jag gick åt ett annat! Eller när hon skulle sitta framför istället för på sidan, spännande! Bra att variera med och inte helt lätt, snubblade nog på kopplet både en och två gånger  


 
 
Ingen bild

Sally

31 augusti 2010 17:11

Spänningen stiger!

 
Birgitta Äsplöf

Birgitta Äsplöf

3 september 2010 09:52

Lycka till i Finland.
Synd att det inte blev några bilder på Dominique.
Hade varit kul att se henne.

http://www.asstorp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola Lindekrans - 9 augusti 2016 18:54

Nu har godingarna blivit 5 veckor och båda tjejerna är "tingade" Dom gillar verkligen att vara ute och dom leker och sover och äter, och leker och sover och äter lite till! Tänderna har börjat komma så bitas är kul men aja baja! Vi kör bytesleken...

Av Carola Lindekrans - 3 augusti 2016 09:19

Nu är valparna ute på dagarna! Dom har fått en hage på gräsmattan som utökas lite vartefter de kan orientera sig och en stor bur som skydd mot solen och som också fungerar som "trygghetsbas". Dom sover ju fortfarande ganska mycket och det är skönt...

Av Carola Lindekrans - 14 juli 2016 20:05

Nu har valparna blivit 1.5 vecka och alla går upp i vikt fint! Mamma Axa släpper lite på passandet och lämnar lådan alltmer! Hon blir lycklig när hon får leka med brorsan Marwin som är av samma skrot och korn, dvs, gör vad som helst för att jaga ...

Av Carola Lindekrans - 6 juli 2016 21:54

Vägde valparna idag då de är 2 dagar gamla! Skönt att stämma av och se att diandet funkar. Alla har gått upp fint, mellan 53 och 81 gram. Det har varit ganska varmt idag och det märks lite på Axa som är lite flåsig! Hon sköter om valparna och ve...

Av Carola Lindekrans - 5 juli 2016 11:51

21.10 igår kom första valpen som var en hane! Han vägde 375 gram och har lång svans! Efter 30 minuter kom hane nummer 2 som var lite mindre och vägde 325 gram. Han har 3/4 svans 22.15 kom första tiken. En riktig bjässe på 441 gram. Man både kände o...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards