Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Carola Lindekrans - 10 augusti 2010 21:48

Ja precis, vi målar i stallet så det står härliga till! Jag har i princip stått där hela helgen. Stallet är nog ganska mycket större än man tror   . Hela stallet kommer att gå i blått och vitt och även sadelkammaren. Där är det färdigt med målningen och inredningen har börjat bli klar också. Jag kom på den fiffiga idén med korgar till alla tjejer (medryttare och inackorderingar) som hänger i stallet. Lite dagisvarning blev det minsann   

  


Observera skolkrokarna under hyllan! Dom hette t.o.m skolkrok i affären, ha ha.

En liten gardin och kanske nån bild på väggen får det bli härnäst.

Fikahörnan!

  


Emma på besök fick tag i en pensel och hjälper till!


  


Å så den där fd. vita Yoshi som övervakar arbetet.

Märta ligger helst utanför!


  

Det känns som om det kan bli lite mörkt med blått, men vi tror att det kommer bli bra!


Nästan klart, bort med tejpen och lite finlir kvar!  


  


Spolspiltan är så gott som klar!


  


Man kan ju ändå inte vara inne och måla hela tiden, så idag på promenaden bestämde jag mig för skogen! Tänkte kanske att jag kunde hitta lite kantareller också, när jag ändå var där!

Ha, ja hela två stycken   Här är den ena!

Snålt eller hur?

  


Lite blåbär fanns det också!


  


Å så lite hundar!


 


 


  


Ice vilar lite, medan det far omkring en liten vålnad i skogen med mycket spring i benen  


  


Jag fick meddelande från Majka och Maiju, att Ice tjusiga pojkvän Diesel genomgått MH-test i helgen! Resultatet kan man läsa på Majkas hemsida www.borgåkers.fi

Bara två dagar kvar tills den lilla syskontrippen till Oslo startar! Härligt, Jag, Catta och Moni och Bubblan, Ludde och Cristal!

Det ser vi fram emot och hoppas på lite bättre väder än förra året. Heja Norge!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards