Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Carola Lindekrans - 2 augusti 2010 11:14

Måndag igen? Vart tog helgen vägen?

Ja, det går fort när man har roligt  

Helgen brukar ju börja redan på fredagen och mitt helgtema har varit utställning, så fredagskvällen startade med hundvård! Nu var det så att Bubblan som skulle ställas ut redan var klar, trodde jag! Jag hade ju kammat henne och badat henne förra helgen, efter konstens alla regler, men Yoshi och Märta skulle ju bo borta i en vecka och kunde ju inte vara smutsiga och toviga! Jag började med Yoshi som gick ganska fort eftersom honom hade jag kammat och badat för två veckor sen. Man kan tro att kortklippta Pon är lättare att kamma, men det tycker inte jag! Bara en massa underull och Yoshi rullar gärna runt på ridbanan och stallplan och är konstant dammgrå! Man kan förstås låta dom vara tills det blir tovigt och sen raka igen, men dom e ju så gulliga när dom har fått lite längd! Ja, gulligast är dom förstås fullpälsade, det tycker jag bestämt   

Här är i alla fall Yoshi nybadad.

  

Märta tog lite längre tid eftersom hon inte kammats någon gång efter rakning för en tid sedan. Lovi slängde Cindy i badbaljan också och jag fönade henne. Vid 22-tiden kände jag mig klar med dessa 3 och skulle "bara" gå igenom Bubblan lite snabbt innan sängdags! Oj, kan man säga då. Fattar inte hur pälsen kan bli så omedgörlig på en vecka! Jag vill inte påstå att den var tovig, men det gick inte att dra kammen igenom hur som helst heller. Nacken var värst, ha ha får sluta använda koppel!

Efter en halvtimme var hon i alla fall ok igen!

Lördagen var mulen och det blåste rejält. Gav oss iväg till Lida och SGVK utställning vid halvåtta-tiden. Kom fram i jättegod tid så ringarna var inte ens klara. Två Pon anmälda och bara Bubblan kom. Vi gick in först i ringen och fick vårt CK och blev BIR.

Här kollar domaren Sonny Ström på tänderna.

  

Det klarnade upp lite och vi hängde kvar till finalen, som tyvärr blev en 7:e plats. Man trånar ju efter de 5 första placeringarna förstås, med tjusiga rosetter!

En redig påse hundmat för hundar mellan 26-44kg blev det i alla fall. Blir bra som hundgodis, eller så kan Cindy äta det, hon tror ju att hon är jääääättestor  

  

Bubblan visar att hon kanske borde kunna bli freestyle-hund också, medan vi väntar i finalringen! Den där Bubblan  

Lida är en trevlig utställningsplats och vi gick runt lite och kollade vyerna och tog några bilder.

    

Firade storebrors födelsedag i Vidja, innan vi begav oss hemåt igen!

Söndagmorgon och klockan ringde 02.40 Hade jag verkligen sovit något?

Ja, jag tror det! Efter lite omplanering blev resan till Ransäter över dagen istället för lö-må. 

Åkte hemifrån 03.35 och hämtade Moni 03.55 Färden gick bra och ju närmare målet vi kom, ju sämre blev vädret. När vi kom fram till utställningsplatsen ska jag inte säga att det vräkte ner, men nästan.

Vi träffade Annika och Favvo (Ponadto Fawor) på parkeringen och tog oss in på utställningsplatsen!

Det att jag skulle träffa dom var egentligen huvudsyftet med den här resan och det var roligt. Det skulle bli hans första utställning!

Torka hund och borsta fixade Moni, the groomer   

  

Favvo verkade världsvan och hur cool som helst! Annika och han har en mysig relation med bra kontakt så bedömningen gick bra och "första"utställningen blev positiv. Juniorklass 1:a med HP.

Vi hade lite tur också för när vi skulle in slutade det regna och solen tittade fram!

Kontroll av domaren, som var väldigt noga!  


  


  

Bra kritik tycker jag!

  

Så var det Bubblans tur, eller ja, det var några emellan.

Bubblan och jag i ringen, vi "snackar" lite     

Hon fick sitt CK och som enda hund med CK denna gång även BIR.

Ibland är det riktigt kul att åka på utställning ha ha!

Tog några bilder på Favvo. Vilken kille! 

  


Hemresan gick bra, lite kö vid Hummelsta men var hemma vid 19!

Känns som om Ice inte fått så mycket uppmärksamhet denna helg så jag gullade lite med henne innan jag stupade i säng!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards