Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Carola Lindekrans - 21 juli 2010 22:57

Åkte till klubben idag för att vara med på träningstävling. Vi var bara fem stycken som skulle vara med, men två till som var med på platsliggning. För att det skulle bli bra för alla körde vi vid planket så att de som ville gömma sig kunde göra det. 

3 minuter och Bubblan låg hur snällt som helst   

Sen fick man välja 3 moment och jag valde linförighet, inkallning och hoppet

klass 1.

Inkallningen tog jag eftersom vi har haft lite problem i svängarna och att Bubblan tappar kontakten med mig. Det gick faktiskt ganska bra. Jag hade triggat henne lite innan och det märktes att hon var med på noterna och stundtals gick hon kanonfint! Sen att jag trodde att jag behövde vara triggad och göra allt så speedat var ingen fördel direkt, eftersom Bubblan fick svårt att hänga med i en "rally" helt om osv.

Inkallning och hoppet tog jag egentligen för avsluten. Det händer att sättandet blir lite snett. Först på inkallningen behövde jag inte oroa mig för att hon skulle sitta snett eftersom hon valde att stanna framför mig och lägga sig ?

Jag fick göra om och hon satte sig snett!

På hoppet hjälpte jag henne lite genom "fot"-kommando på väg in mot mig och hon gjorde ett urtjusigt avslut.

Kul hade vi!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards