Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Carola Lindekrans - 18 juli 2010 23:47

Det har verkligen varit sparsamt med träning när det varit så varmt, så imorse när termometern "bara" visade på 21,5 grader och himlen var full av moln var det perfekt! Åkte till klubben och träffade Monika och Lisa. Vi gick en rejäl promenad och det var lagom varmt och så blåste det lite också. Tillbaka på klubben gick vi ner på plan och tränade. Det märktes på tjejerna att dom var sugna på att jobba och jag lät Bubblan vänta lite och ligga och titta på Ice och Lisa när dom fick köra! Jag har märkt att Bubblan jobbar så mycket bättre när hon är lite triggad! Det har varit en liten resa dit vi är idag när det gäller just det, eftersom hon har haft svårt att sansa sig när hon varit speedad. Nu har hon börjat lära sig att det faktiskt fungerar bra att "gå på tå" utan att kliva över gränsen och hoppa och skutta. Träningen blir så mycket roligare och det tror jag hon också tycker.

Här ligger hon och väntar på sin tur.  

Ice kan också vara speedad men hon kommer ner i varv ganska fort. Vi håller på att träna lite platsliggning, eftersom det har vi inte övat alls. Jag har inte gått så långt bort än och inte jättelänge heller men hon är duktig som det är.


  

Lite gulligull!

  

Med Bubblan körde jag mest linförighet, mycket långa raksträckor för att öva henne att behålla intresset. Hon var jätteduktig. Gjorde några schyssta helt om också  

Efteråt tyckte hon att hon kunde ta sig en belöning!

    

Men det var inte så lätt som hon trodde!

Lisa visade hur hon skulle göra!

  

På eftermiddan kom solen men jag fortsatte att låta flitens lampa lysa   

Först kammade jag Yoshi och badade honom. Han har nog inte blivit kammad sedan han klipptes, och det hade blivit lite småtovigt! Sen kammade jag Cindy å det gick jättefort, för henne hade jag kammat häromdan, men hon hade fått lite konstiga frön i pälsen!

Sedan var vi ute i hagen (den som var kvar att rensa i) och tog bort kardborrar!

Sist men inte minst så kammade jag Bubblan. Ska se om jag kan ta lite bilder på de nykammade imorrn.

Avslutningsvis för kvällen gick jag en sista rastningssväng och tog vägen förbi hästhagen för att kolla att hästarna hade det bra.

Vet inte riktigt hur hon lyckades, den där Bubblan, men på nåt vis lyckades hon ramma någon gammal kardborreväxt, för senaste kvarten har jag plockat kardborrar ur hennes päls  

Jag tror dock att det gick lättare att lirka loss dom eftersom hon var kammad och fin!

Fortfarande en veckas semester kvar, så imorrn ska man kanske slappa lite!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards