Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Carola Lindekrans - 4 juli 2010 09:34

  

På senare tid har jag kommit på att lydnadstävlingar för vissa bara har kritikutdelning istället för prisutdelning, men så har det ju alltid varit, alla kan ju inte vinna och alla får inte 1:a pris! Eftersom dom alltid meddelar de med lägst poäng först har min nya skräck blivit att  bli uppropad först, för det skulle betyda att jag kom sist   .

Nu tävlar man mycket mot sig själv i lydnad och jag förstår alla som håller på med det här, för det är så kul.

Igår vet jag inte om Bubblan tyckte det var så kul i värmen men jag tycker nog att hon gjorde bra ifrån sig, även om det bara blev ett 3:e pris.

Vi åkte till Danderyd/Täby BK igår för att för femte gången pröva vår lycka i lydnadsklass 1. Det stod "härliga" 25 grader på termometern redan klockan 08.00 på morgonen.

När vi kom fram visade det sig att det fanns en del skugga ovanför planerna och det fläktade lite grann så det var helt ok!

Planen var däremot som en "gryta" utan fläkt.

Det var dryga 20 st anmälda så vi delades in i två grupper med två olika domare. Andra gången vi hade kvinnlig domare.

Platsliggningarna gick samtidigt på "vår" plan och jag hade nummer 4. Det var en bit emellan det andra gänget och oss, så det kändes ok.

Denna gång var Bubblan med på noterna och la sig på första kommandot  .

Efter en stund reste sig hund nr.1 och stack iväg. 2:an låg kvar. Hund nummer 3 var en Portugisisk Vattenhund, eller var det kanske en Portugisisk Rallyhund? Strax efter 1:an gav den sig iväg. Den fick nog ett riktigt sprallryck och for iväg över plan i hög fart! Gjorde en lov runt oss som stod där så prydligt! Den hälsade på oss, utan gehör förstås, men ändå! När den hoppade på mig för att hälsa tyckte Bubblan att det var nog! Skulle hon verkligen behöva ligga kvar därborta när "alla" andra hade så skoj!

Nu vet ju hon att hon inte får, så hon reser sig sakta och visar med hela kroppen att hon vet att hon gör fel! Hon går sakta och nersjunken, på väg mot mig. På halva plan upptäcker hon domaren. Stannar lite framför och viftar på svansen! Verkar säga: Hej, jag är bara på väg till matte därborta, det är väl ok?

Jag satte mig på huk och "viskade" kom. För att ytterligare visa att hon skämdes för sitt tilltag "grinade" hon upp sig och visade alla tänderna i ett förläget "skratt"! Hon e rolig hon! Och söt!

  

Hade en kort funderinga på att bryta, men den var kort! Ville ändå stämma av efter förra gången om det var bara nollor som gällde   

Det var det inte. Vi fick poäng på alla moment utom apportbocken som först tuggades lite på och sedan släpptes! En del blev lite låga men men. Inkallningen blev i alla fall 9.5

Nästan 3 veckor till nästa tävling. Nu ska vi inte träna och nöta så mycket på ettan fram tills dess, utan träna annat, typ rutan och fjärrdirigering! Det blir också kul. Ice lär sig fortfarande ettan, så jag får både och!

I augusti blir det lite utställningar också, tur man inte har nåt annat att göra  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards