Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Carola Lindekrans - 7 juni 2010 09:41

Jag tog ett blodprov på Ice förra veckan efter det att jag fått veta att obduktionen av valparna egentligen inte sa någonting mer än att dom hade dåligt näringsvärde. Det var inte så konstigt i och med att de slutade äta på dag 8.

Blodprovet visar att Ice har skapat antikroppar mot herpesvirus, vilket i sin tur betyder att hon varit i kontakt med viruset.

Det går inte att säga 100%-igt att det var det valparna dog av, men om man lägger ihop att Ice nu skapar antikroppar och hela förloppet med valparna, från att vi såg upp till 8 valpar på ultraljudet till att de 6 som kom ut dog, så känner jag mig ganska säker. 

Jag kan nu sätta punkt för det här, lägga det bakom mig och gå vidare! Det känns väldigt skönt.

Ice har ju släppt detta för "länge" sen och mår toppen!

Det blir till att ta en ny tripp till Finland och Diesel vid nästa löp, och förhoppningsvis få stora, tjocka och friska valpar till jul   

Igår hade vi en soft dag hemma och lite bilder blev det med lånekameran, typ värd 40 000kr.

Synd att det nog fanns väldigt många funktioner man inte förstod   


  

Varför rida med ridkläder och träns, när man kan rida i klänning och grimma!

Lovi och Pim på ridbanan.

  

Lite Ice

    

Lite Bubblan!

    

Lite Cindy!

Nybadad!

    

Våra tjejer!

  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards