Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Carola Lindekrans - 5 juni 2010 22:27

Kanske bäst att ta det i ordning!

Linda och Yoshi stack iväg till Häverö imorse för att tävla i agility och hoppklass!

Jag var ju inte själv där så referatet blir något kort   

Inga felfria lopp idag men två hedersamma tredjeplatser! Dom e så duktiga! Jag hörde något om: "det gick väldigt fort" och "vi liksom krocka lite" och roligast var "två klockrena ingångar på slalomet"

En stolt Yoshi med sina rosetter!


  

Ja vad gjorde Bubblan och jag då?

Ha ha, vi kom sist i KM:et! Någon måste faktiskt komma sist, och idag var det vi!

Dom hade gjort ett ganska roligt KM denna gång (hörde att det var nytt, eftersom jag inte varit med tidigare, i alla fall inte i lydnad).

3 moment var obligatoriska:

Platsliggning klass 1

Fritt följ klass 2

Inkallning klass 1

Sen fick man själv välja 3 moment ur vilken klass man ville, dock ingen av de obligatoriska. Jag valde läggande och ställande under gång och hoppet, alla från klass 1.

Ganska säkra kort tyckte jag eftersom dessa inte varit några problem. Problemet med att Bubblan sätter sig i slutet innan kommandot hade jag ju tränat!

19 starter. Det bestämdes att platsliggningen skulle göras sist! Jag fick startnummer 9.

Fritt följ gick sådär 6,5poäng, men inkallningen var bra, 9,5 poäng.

Läggande under gång funkade, hon la sig nog inte tillräckligt snabbt, men hon låg kvar tills kommandot kom   en 7:a bara. Sen kom ställandet! Precis när tävlingsledaren säger kommendera och jag gör mitt handtecken (jag säger inget) så tittar Bubblan bort! Fick göra en gång till, men det blev för långt bort, så det blev en nolla, men hon stod kvar även denna gång! Det gjorde mig glad!

Hoppet kvar! Hon satte sig lite snett, en 8:a.

Sen var det till slut platsliggningen. Ibland undrar man hur dom tänker, hundarna alltså. Bubblan är ju för rolig. Det var startnummer 1-9 i första platsliggningen så vi hamnade på kanten. Allt såg bra ut och vi traskade iväg allihopa. Domaren, tävlingsledaren och skrivaren ställer sig på kortsidan där vi är, typ mittemellan mig och Bubblan, fast på sidan förstås. När det gått någon halvminut börjar Bubblan titta på dom när dom står och tisslar och tasslar. Efter ytterligare en stund reser hon sig ganska försiktigt (utan att titta på mig) och har den där "så här får man nog inte göra"-minen, och tassar fram till de 3 som står där, stannar, tittar på dom för att sedan glatt traska fram till domaren för att hälsa! När hon inte fick någon respons av någon av dom, blev hon lite osäker och tittar åt mitt håll! Då har domaren redan nickat åt mig så jag var redan på väg fram till henne. Jag kunde inte mer än småle förstås. KnasBubblan.

Med en rulle rosa bajspåsar som belöning för vårt deltagande, åkte vi glatt hem igen! Jag är ändå supernöjd med att träningen på att inte gå händelserna i förväg har funkat. Nu blickar vi mot nästa "riktiga" tävling om en och en halv vecka!


Väl hemma kunde man ju i alla fall leka med "stora" bollen som man förstört för Lovi   

    


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards