Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Carola Lindekrans - 28 maj 2010 10:56

Oj redan fredag! I tisdags tränade vi igen. Platsliggningen gick bra tills jag återgick till Bubblans sida, då satte hon sig   så det blev det fokus på resten av passet! Monika hade satt upp en "bana" med lite blandat. Vi kunde variera egen träning med att hon kommenderade. När jag tyckte att vi traglat klart smög vi in på agilityplan och provade lite balanshinder och tunnlar!

Igår plockade jag och Lovi fram lite agilitygrejer vi har hemma och satte i en av hagarna som inte används just nu. Ice stod på insidan av vårt staket och övervakade våra förehavanden med följden att hon till slut stod och pep och gnällde och ville ut. Det var jättekul tycker jag, för det är ytterligare ett tecken på att hon nu mår bra! Eftersom vi inte har tränat agility sedan i höstas var det spännande och se hur mycket som satt kvar! Det mesta fanns där och slalomet blev jag riktigt nöjd med, men hon var något övertriggad, så ibland blev det verkligen "fort och fel"! Rev var och varannan bom! Dessutom hade vi ganska lågt så att Cindy skulle kunna hoppa utan att vi sänkte hela tiden. Cindy börjar bli riktigt snitsig på slalom nu och hindrena är inget problem heller!

Bubblan och jag tränade på hindret, momentet i klass 2 när hunden hoppar själv! Ha ha Bubblan kan verkligen inte hoppa om hon står för nära eller fokuserar på fel sak, t.ex på att få belöningen innan hoppet! Hon som är så smidig annars hoppar ibland jämnfota och landar på alla fyra, det ser jättekul ut! 

Imorgon blir det Österbybruk, på åskådarplats och söndag ska jag nog åka och kolla en rallylydnadstävling på Jägarhyddan!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards