Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Carola Lindekrans - 7 maj 2010 17:18

Nu har valparna blivit 3 dygn gamla och det känns lite stabilare eftersom dom faktiskt går upp i vikt hela tiden. Det är inte många gram men de ökar sakta men säkert. Tikvalpen (måste snart ge henne ett namn) väger nu 202 gram och hanvalpen (bör också få ett namn snarast) 170 gram. Jag vill tacka alla som hör av sig och önskar oss lycka till, det värmer!

Det verkar dock som om dom narras med mig eftersom dom sover jättemycket på dagarna och piper och ska äta hela tiden på natten? Eller som vilka småbarn som helst   

På morgonen känns det som om man inte sovit något alls. Uppenbarligen har jag det eftersom jag inte behöver sova något på dan. Fast man e bra sugen ibland.  


Skönt att kunna vila i mammas långa päls!


  

Idag har vi haft besök av barnmorskan Moni som hjälpte dessa småttingar till världen, eller ja, Ice gjorde grovjobbet förstås, och för mig var det ett ovärderligt stöd.Jag vet inte vad jag gjort annars!

 

En liten check på mamma och barn  

Nedan ligger Ice är avspänd och vilar huvet på valplådans kant.

 

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards