Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Carola Lindekrans - 2 maj 2010 10:29

Äntligen har jag gjort det! Igår debuterade jag och Bubblan i lydnadsklass 1! Som vi har väntat.... på att få ändan ur vagnen. Jag har aldrig tävlat i lydnad överhuvudtaget och nu förstår jag inte varför. Jag trodde att jag skulle vara jättenervös, men hade bara lite fjärilar i magen innan vi startade med platsliggningen. Vi har haft lite problem med platsliggningen tidigare och det är egentligen därför jag har skjutit på första starten. Bubblan har inte velat ligga kvar i hela 2 minuter utan har tyckt att max 1,5 min varit ok.

Senaste tiden har vi gjort varierande träning på detta, och nu verkar det som om hon har förstått vad det går ut på och kan ligga alla möjliga tider, både mer eller mindre än 2 minuter.

Tillbaka till gårdagen då. Först en bild på genomgången som domaren och tävlingsledaren gjorde. Platsen var Jägerhyddan (utanför Rimbo), där Norrtälje Lokala Kennelklubb håller till.

    

Efter det var det dags att starta. Eftersom det bara var 8 deltagare beslutades det att alla skulle göra platsliggningen samtidigt.

Jag hade lottats till startnummer 1 så jag fick lägga Bubblan på kanten.

    

    

Jag trodde att två minuter på tävling skulle kännas hur långt som helst, men det var inte heller så farligt. Ok, jag blev lite nervös då hunden bredvid Bubblan reste sig och knallade iväg. Men som sagt, hon verkade ha förstått (i alla fall denna gång   ) att hon skulle ligga kvar!

Tyvärr satte hon sig upp innan kommandot kom så jag fick en åtta. Jag är ändå supernöjd, eftersom detta lilla avsteg borde vara lätt att träna bort?? Hoppas jag! Faktum är att hon sedan gjorde detta på alla moment! Läggande och ställande också. Hon var snabb att sätta sig så fort jag stod vid sidan. På inkallningen fick hon för sig att det var bra att ligga istället för att sitta? Linförigheten gick bra men vi måste slipa lite på positionen. Här ser vi en halt efter helt om! Ja, något snett va?

  

Som sagt är jag ändå supernöjd! Bubblan tyckte också att det var roligt och såklart känns det lite snöpligt att missa med 4,5 poäng på ett förstapris, men nu nöjer vi oss med vårt andrapris och tränar vidare! Nedan följer lite fler bilder som "fotografen" Moni tog på oss! Hon tillhörde hejarklacken precis som Monika (min superduper kursledare!), "coachen" !   


 

Apportdags  

På väg bort från ställande 

  

På väg tillbaks

Nån sned "fot" vid sidan :-)  

På väg bort vid läggande

    

På väg att sätta sig efter läggandet.

 

Något rakare placering.   


  

Riktigt rak   


Ja, poängen räckte dock till en 3:e placering och vi fick en tjusig pokal!

Här på bild med ettan, och tvåan också, samt domaren och tävlingsledaren!

  

Bubblan provade att äta godis ur "bucklan" ! Det gick alldeles utmärkt!

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards