Alla inlägg den 29 mars 2010

Av Carola Lindekrans - 29 mars 2010 14:08

.....Så såg helgen ut som slutade igår! 

Ingen semesterresa direkt heller eftersom den innehöll mycket arbete och lite vila. Men vad gör det, vad gör man inte för sina hundar? I detta fall inte direkt för mina hundar utan för mina hundars ras och rasklubb! Vi tar det från början....

Även om min resa till Varberg startade på lördagsmorgonen så startade arbetet med den inofficiella utställning som Pon-Unionen arrangerat där i helgen långt mycket tidigare förstås. Närmare bestämt redan för ett år sedan! Löpande under senaste året har det planerats och fixats och ju närmare man kommer dagen för utställningen ju mer blir det att göra.

Lördag morgon: Jag och Lovi sitter i bilen 06.00, 15 minuter senare än planerat  , upphämtning av Moni och 06.30 rullar vi söderut. Lilla Cindy (måste sluta kalla henne lilla Cindy! Hon tycker och tror att hon är jättestoooor!) och Moni´s lilla Gry är också med i bilen. På vägen ska vi hoppa in på Gekås i Ullared för att köpa det sista till utställningen! Nåra lottringar och annat smått och gott.

6.5 timmar senare rullar vi in på en smockfull parkering utanför Gekås, men herrejösses! är alla här? Nej, enligt uppgift från säker källa var detta inget mot vad det kan vara en sommardag i juli!

Efter envist letande lyckades vi få en parkeringsplats (ganska nära) till slut. Ja ja nog om det, I trängseln därinne hittade vi ett fint regntäcke till Pim och jag köpte leksaker till Bubblan och Ice och så lite presenter till mina små valpar (som jag hoppas ligger i Ice mage   )


Efter ytterligare några timmar rullade vi in på gården hemma hos Kattis, som så snällt skulle härbärgera oss en natt.


Vi slängde oss i princip ner vid köksbordet och började skriva nummer- och kritiklappar. Lovi skrev nummerlappar så pennan brann och dom las sedan ner i kuvert och sorterades i bokstavsordning.

  

Melker och Lovi vässade pennor till barnhörnan.

  

Klockan tickade på! Bilarna skulle packas med priser och möbler och allt möjligt till morgondagen. Vi hann få i oss både ett gott glas vin och smarrig middag och klockan tolv kunde vi stolt packa ihop allt, för då var vi klara. Vi kunde då också glatt ställa fram klockan en timme och konstatera att om fyra timmar skulle vi upp igen!




Upp kom vi, men det var lite segt!

06.30 packade vi ur grejerna i Sparbankshallen och efter det rullade allt på. Jag menar verkligen att det rullade på.   

Här byggs det ringar!

Domare och ringsekreterare vill ha bord förstås! 


  

Några utställare ska ha sina platser också!

Jag och Moni stod i sekreteriatet och Lovi hjälpte till med allt möjligt! Först hjälpte hon till med att sätta upp rosetter i ringarna och sedan hjälpte hon oss i sekreteriatet med att sälja kataloger och dela ut nummerlappar. Hon och Patricia stod för fiskdammen också och så sålde dom lotter.

  

Schyssta fiskar i denna damm :-)

Mot slutet blev det dock lite mindre folk, men här är det bedömning fortfarande. 

  

Runt 15 skulle alla finaler börja, men för oss som kommit 60 mil norrifrån väntade en härlig bilresa, så vi smet iväg. Stannade och tankade och provianterade och 15.30 lämnade vi Varberg, trötta men nöjda.

Vi var nog rätt duktiga, eller var vi inte? Ingen nämnd ingen glömd!!

Borta bra men Stockholm bäst  

Känslan när man börjar närma sig och den härliga vyn från Essingeleden då hela stan riktigt lyser mot en är så skön!

Väl hemma hade jag och Ice och Bubblan ett litet kramkalas och Ice blev extra synad förstås! 23 dagar efter parning och jag kan snart valpningsboken utantill! Särskilt kapitlet som säger: "Tecken på dräktighet" .

Jag ser inga tecken! Det behöver inte betyda något har jag hört!

Jag väntar tålmodigt ett tag till innan jag ultraljudar    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards