Alla inlägg den 13 december 2009

Av Carola Lindekrans - 13 december 2009 20:00

Hela helgen på mässan, som vanligt kan man säga. Lite annorlunda i år, men kul!

Först till 08-besöket! Ja, dom är ju nollåttor, dom där Märta och Yoshi! När deras matte tänkte gå på julfest i fredags fick dom komma hit på besök med övernattning. Lovi tycker att det är jätteroligt, för hela rummet blir fullt av hundar och denna gång ville alla ligga i sängen???

Ja ja så det kan vara. Märta blev i alla fall kammad under "Idolfinalen" och Yoshi verkar må bra!

   

Yoshi

Till mässan då!

Vi åkte hemifrån, jag och Lovi, vid 09.20 Bara det var ovanligt känns det som. Man brukar ALLTID få gå upp i ottan, men icke denna gång!

Väl framme fick vi förstås parkera jättelångt bort och gå. Då menar jag gå också, även lilla Cindy som skulle in i ringen nån timme senare! Vi hade inga Pon med oss denna gång, och dom kan ju också bli lite smutsiga om dom får gå i det blöta, men det brukar ändå inte vara så farligt, det löser man lätt, men det här var ju inte så kul. Ibland tänker man ju inte, eller vad brukar man säga? Jag hade kanske lite otur när jag tänkte denna gång. Cindy var smutsig upp över öronen!

Jag lovar att det var några runt Havanais-ringen som höjde på ögonbrynen när vi stolpade in!

Thank God!...att Gunnel var där! Hon fixade till den lilla varelsen så att hon kunde gå in i ringen! Stort Tack för det! Lovi var nämligen lite nervös och jag hade fått en liten Gry att ta hand om, dock inte smutsig!

Gry skulle vara i min vård och även ställas ut i ringen ifall inte Moni skulle hinna tillbaka från Pon-ringen! Åh det gjorde hon inte! Så jag fick mig en premiär i Havanais-ringen. Hur gick det då?

Inge vidare faktiskt, om man ser till resultatet på pappret, men vi skötte oss (tror jag) i ringen!

Lovi och Cindy skötte sig i alla fall, även om Cindy fortfarande är lite skeptisk till att domaren ska både klämma och känna lite hur som helst!

  

Här är dom i ringen!

När vi var klara formligen sprang vi till Pon-ringen och helt otroligt hade dom inte börjat, fast dom borde varit klara innan vi gick in med Cindy!

Grattis till Cristal, Bubblans syster som tog certet och ett cacib!

Trötta åkte vi hem! Ja man blir ju lite trött fast man knappt gör nåt? Spänningen kanske!

På söndagen klev jag och Moni in på mässan klockan 08.00 Vi bänkade oss vid finalringen, plockade fram fika och åtnjöt ekipage efter ekipage i elit-lydnadsklassen. Sen gled vi omkring och kollade montrar, ja alla montrar, såväl sälj- som rasmontrar! Vi tittade på agility och freestyle. Stannade till vid några ringar som föreföll intressanta för stunden, för att klockan 15.00 återvända till finalringen och finalen! När klockan var 18.30 satte vi oss i bilen för hemfärd! Vilken härlig dag! Man var inte alls trött på samma sätt som när man ställer ut......bara väldigt nöjd!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards