Alla inlägg den 29 november 2009

Av Carola Lindekrans - 29 november 2009 17:05

Har inte skrivit på ett tag! Jag har läst på mina Pon-kompisbloggar att novemberregnet satt sina spår både här och där.

Här hemma kan man se det på den extremt höga halten av lera, särskilt i hästhagen! Det spolas bort så mycket lera per dag, per häst, så att avloppet i stallet täpptes igen! Nu är det renspolat och vattnet rinner bra. Viktigt att kolla avloppet ofta nu.

Annars har jag och min familj fått rejält med sol i november, eftersom vi tillbringade 2 veckor i Thailand. Hur skönt som helst, och vad vi hört, absolut rätt tid att vara borta! Regn 13 dar av 14?

Lite pyssel att få ihop allting med hund, häst och kattpassning!

Ett jättestort tack Moni för passningen av Cindy, och till Maggan som tog Bubblan och Ice.

Tack till Caroline, som passade både huset, katten och stallet + Pim! Å tack till Camilla och Marie som hjälpte till att rida Pim!

Jaha, men Yoshi då?

Tackar såklart min dotter Linda för passningen av honom, men det var väl tur att det bara var hon som behöll det hon passade!!!

Yoshi som alltid har legat Linda lite extra varmt om hjärtat fick prova att flytta med Linda när hon och Märta flyttade i början av oktober. Det fungerade inge vidare, då han visade lite stresstendenser när han skulle hänga med Linda till jobbet. Att Yoshi skulle vara hos Linda när vi var borta var dock en ny test och denna gång har det fungerat väldigt bra. Redan efter första veckan kom beskedet: Ni får inte tillbaks honom   

Kul för henne tycker jag och igår var jag och hälsade på dom, Märta, Yoshi och Linda! Katterna Klara och Alice är ju så söta och dom hade vuxit en del! Klara (tror jag) är dunderförtjust i Yoshi och lekte glatt med hans svans medans han tuggade på ett ben. Tur att det inte var stubbsvans där.

Idag har vi varit i Gnesta. SGVK-utställning. Jag tog med mig Ice. Det blir det sista jag ställer i år.(Det är inte så många utställningar kvar i och för sig! Stora Stockholm förstås. Lovi ska ställa Cindy där).

Ice tyckte i alla fall att det var kul att vara på utställning och viftade på svansen mest hela tiden

  

CK och BIM blev det i alla fall, hipp hipp hurra!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards